Glada tillrop

september 20, 2006

Fick upplyftande tillrop från min handledare igår då han sa att vi nu var inne i den kaotiska delen av projektet men sedan sa han att det var mycket bättre än den förtvivlade delen som skulle komma efter. Den förtvivlade delen skulle vara när man inte fått ner något på papper och man inte vet var man ska eller vad egentligen lärt sig, det är skönt med någon som vet hur man lättar upp stämningen. Nu är jag naiv att jag tror att detta ska gå som tåget hela vägen utan inser också att det kommer att gå från bra, som det faktiskt känns som nu, till sämre och sedan riktigt dåligt innan det vänder och förhoppningsvis slutar lyckligt.

Exjobbet känns faktiskt ganska bra just nu eftersom jag har så mycket att göra/ta tag i, jag har fått en arbetsplats med dator och en handledare som har lite tid till och från samt många kontaktar inom Statoil. Vi får väl se hur länge det håller sig så här positivt.

Igår träffade jag på en svensk från hållf.-inriktningen på KTH. Han har varit här sedan mars och jobbar för ett företag som designar bl.a. transpondrar för oljeindustrin. Jag träffade honom en gång i början av sommaren och han verkar trivas bra här. Han hade just blivit av med sin lägenhet och hade flyttat in i en företagslägenhet.

headlogo.png

Kommentera

