Kyrkosöndag

september 25, 2006

Söndag och allt är dött i Norge, inga butiker får ha öppet och det enda man kan göra är att gå i kyrkan. Trots att det finns gott om kyrkor i Stavanger så är det ingen som är inbjudande nog för att jag ska gå dit. Om man skulle vilja titta på tv så är det ungefär det samma som att gå i kyrkan, det enda som visas på tv är nämligen gudstjänster på ett liknande sätt som på amerikansk tv, halleluja. Så istället får man ordbajsa en hel hög till exjobbet vilket går ovanligt lätt när alternativet är gudstjänst. Jag har nu börjat upptäcka vilken typ av kvarter jag bor i, internationella kvarteren. Igår kväll blev det uppenbart då skriken och rösterna på gatan samt från lägenheterna runt omkring inte vid något tillfälle var skandinaviskt, eller för den delen europeiskt.

Börjar bli lite orolig för att denna vecka kommer att bli lite av en bakisvecka efter förra veckan som var ganska intensiv för att bara ha ett projekt att avancera på. Det går ju bara att göra så mycket arbete i förväg. Jag har ju nästan skrivit färdigt rapporten, nej men påbörjat många stycken och det är väl lite fräckt att skriva slutsatsen efter en vecka. Men det arbete jag ska göra denna vecka bygger mycket på att jag faktiskt får feedback från andra människor, problemet är att alla har fullt upp redan som det är. Jag kan ju naturligtvis utöka mina privata projekt så som jobbsökning och ny bostadsjakt kanske.
headlogo.png

Kommentera

