Reprise

september 25, 2006

Fredagskväll och det är fest i folketspark, eller nja kanske inte men en film kan alltid fungera. ”Reprise” en Norsk film om två kamrater som ska bli författare. Tyvärr så blir det inte så lyckligt som de båda tror innan de fått sina manuskript publicerade. Många motgångar dyker upp, väldigt alldagliga men med ett flashigt filmspråk gjorde det ändå filmen ganska intressant. Det var dock inte den film jag trodde det skulle vara när jag bestämde mig. Min tanke var att det skulle vara en någon typ av Norsk action men det var det absolut inte. Den får två ”Hell No” för att den hade något av ett djup trots att det nog inte var det den skulle visa. Men falska trailers gör att man i alla fall känner sig lite lurad efteråt.
headlogo.png

Ett svar to “Reprise”

  1. Helena said

    Det jag undrar är om två ”Hell No” är mer eller mindre bra än bara ett?

Kommentera

