Skumma morgonartiklar

september 25, 2006

Skumma morgonartiklar på mitt bord på morgonen. Någon har på morgonen skrivit ut och lagt en kopia av en tidningsartikel på mitt skrivbord utan att på något sätt kommentera vem som gjort det eller varför? Det var ingen konstig artikel, den har titeln ”De skaper arbeid” och handlar om vikten av forskning och utveckling för att Stavanger ska kunna fortsätta vara i ledningen av teknikutvecklingen. Artikel var inte något direkt påhopp på någon utan syftade nog mer till att alla måste hjälpa till för att utvecklingen ska gå framåt. Men varför har någon tyckt att jag borde läsa detta? Utskriften var gjord på morgonen innan jag kom till jobbet enligt datumet på utskriften. Om man hade någon önskan att jag skulle reagera på texten borde man väl kommentera att ”jag la en artikel på ditt bord”, men inte ett knyst?
headlogo.png

8 svar to “Skumma morgonartiklar”

  1. Helena said

    Kanske en hemlig beundrar-e/inna?
    Fast… en artikel om forskning och utveckling??? Nja kanske inte ändå.
    Men det är fint att intrigerna fortsätter 😉

  2. nlenkel said

    Hade det bara varit lite mer icke-jobb relaterat så hade jag också trott på ditt förslag, men en artikel om forskningsbidrag? 😉

  3. Helena och Katja said

    Forskningsbidrag är faktiskt ganska ohett…
    Kanske har inte-mannen varit framme (Katja funderar)

  4. nlenkel said

    Ja, jag tror Katja kan ha rätt i att han nu försöker psyka mig pga. att jag ställde till en massa problem samt att ha nu har blivit idiotförklarad av sina arbetskamrater ; )

  5. nlenkel said

    Undrar om jag ska börja bli orolig av att folk lämnar meddelanden till mig utan att ge sig till känna? Eller har personen nu lyckats med sin hemska plan eftersom jag just börjar bli nervös över varför någon lämnade meddelandet? Detta måste vara vad som menas med att göra en höna av en fjäder 😉

  6. Helena said

    Där slog du huvudet på spiken.

    Det skulle ju kunna vara så att någon lagt artikeln på fel bord.
    Eller så är det en tredje person inblandad…
    Denna tredje person har sagt till din meddelandelämnare att du ville ha denna artikel utan att du vet om det.
    Konspiration mot svensken!

  7. K said

    Jag tror att ”hanärsvensk”-mannen är inblandad. Han är förmodligen lejd av inte-mannen för att göra hans dirty work. Steg ett är uppenbarligen att psyka dig på olika sätt. Frågan är, vad är steg två…?

  8. nlenkel said

    Och nu är frågan vem som betalar er för att ni ska bygga på min oro med att dra in “hanärsvensk”-mannen i det här? Jag trodde ni var på min sida?!

Kommentera

