Numme och Finland

september 28, 2006

Att göra egna program kan vara bra ibland men det är ju svårt att få det accepterat som ”rätt” av folk som inte kan något om t.ex. numerisk analys. Det enda som gäller är erfarenhet och av branschen vedertagna program. Detta gör att det är helt ok att göra egna saker men om du vill att någon annan ska tro dig, använda rätt program. Jag lyckades iaf få till ett litet program som visade ungefär det jag ville se men inser att om jag ska kunna övertyga flertalet av kollegorna så måste det vara ett köpt program, med någon typ av garantier.

Nu har schemat för Finlandsturnén kommit och det ser ut som en gammal tradition är tillbaka, Sibeliusmonumentet, som av någon underlig anledning missades sist. Jag har själv inte sett det men förstått att det ska vara något alldeles extra som är värt att se många gånger. Nu gäller det bara att börja packa och se till att men får med sig allt som kan behövas.
headlogo.png

12 svar to “Numme och Finland”

  1. K said

    Frågan är om Svenska teatern är något alldeles extra? Eller är det då man ska sitta i saunan med TETen?

  2. Helena said

    Ja jag undrar också om Svenska teatern är något att hänga i granen?
    Jag kan förvisso tänka mig att passa på TET, men studiebesök brukar inte alltid vara så himla hett. Man kan ju alltid dra på stan och fika istället🙂

  3. katja said

    åååhhh fika🙂 mmm mmm mmmm, säger jag bara.
    dessutom borde vi gå på hm i helsinki, det är som en liten utflykt på den stora utflykten.
    o förresten finns det en till rolig affär som jag vill till, jag tror att jag hittar dit!

    /K

  4. nlenkel said

    Ok! Då säger Niklas som har varit i Finland tidigare att hade det varit besök på Operan så tycker jag att ni skulle ha gått på det. Nu är det svenska teatern och där har jag inte varit men tror att det är ungefär som Södran, utan att veta! Nu har ju inte alla av er varit på bakom scenen på Södran så…. Men något som alla pratar om är Fazer konditoriet, och ni som måste vara på teatern på lördagen har kanske inte chansen att gå dit då. Nu vill inte jag blåsa upp Fazer som något speciellt men, men det har lite kul akustikfinesser och tradition? Och en rolig affär är inte att förakta.

  5. K said

    Ok, chocklad och kläder eller tom teater. Svårt val.
    Kan det vara så att de har begränsat med platser till teatern för att de flesta ska slippa utan att finnarna ska bli ledsna?

  6. nlenkel said

    Jag tror inte man ska se det som orsaken till att det är få platser utan snarare som att det inte finns så mycket plats på teatern😉

  7. nlenkel said

    Har ingen kollat på nätet om det är något att se på Svenska teatern kontra den teatern som Fysikalen ska spela på? Men jag tror inte att sauna och TET på något vis skulle vara bättre än teatern!

  8. K said

    I så fall är det en liten teater, och en liten teater har man ju sett. Ett konditori med akustikfinesser har jag aldrig sett.

  9. nlenkel said

    Nu är det ju inte så lätt att se akustikfinesserna =)

  10. K said

    Moget.
    Nu går jag och skriver Diff KS med Pelle.

  11. nlenkel said

    Men det vet du att jag inte är ;-)Låter kul! Lycka till!

  12. Helena said

    Om vi pratar choklad som alternativ så får teatern väldigt svårt att konkurrera! Stor eller liten spelar ingen roll.

Kommentera

