Regnet och den mindre fattige

september 28, 2006

Vanligtvis är det ungefär fem tjejer på kontoret men i dag var det mammadag på kontoret, jag tror det var omkring fem stycken bebisar plus mammor. Detta medförde att flera utrymningsvägar blev avskurna p.g.a. alla barnvagnar som packades in överallt, en riktig höjdare med andra ord ; ) Lite action på kontoret är aldrig fel.

Vädret är tillbaka till sitt forna jag igen i Stavanger, regn. Något har varit fel den senaste veckan med vädret eftersom det har varit varmt och uppehåll.

Niklas har plötsligt blivit en rik man, eller nja, mindre fattig student. Min ansökan om Leonardo-stipendiet gick igenom. Så nu får jag lite extra pengar för mitt hårda slit i Norge😉 Så nu ska jag ut och festa upp alla pengar. Det lönar sig ibland att bluddra massa strunt i olika brev.
headlogo.png

2 svar to “Regnet och den mindre fattige”

  1. Helena said

    Jag ser med spänd förväntan fram emot rapporteringen från pappadagen på statoil🙂

  2. nlenkel said

    När du nu frågar så kan jag nämna att en jag jobbade med under sommaren har pappapermission från och med augusti till januari. Vi hade sektionsmöte igår och då berättades det att två pappor till skulle gå på pappapermission, detta ska då vägas mot att 90 % av dem som jobbar på kontoret är i övre femtiåren, alltså passerat pappaålder. Men jag kan inte svara på om det blir en pappadag, men omöjligt är det nog inte. Attityden här är ju att prioritera jobbet före privatliv är en felprioritering. Jag säger inte att det är perfekt men bättre än många andra ställen, tror jag utan att säkert veta.

Kommentera

