FTF ett minne blott

oktober 2, 2006

Då har man tagit den sista kurspoängen! 😉

Klart o betalt!
Få råd och hjälp eller ge ditt bidrag till:
headlogo.png

13 svar to “FTF ett minne blott”

  1. Johan said

    Sweet!

    Låter fett najs, måste jag säga. För oss vanliga dödliga är det bara 14 tentor kvar…

    …ja, i år vill säga.

  2. Johan said

    Och här kommer en disclaimer: Jag vet att ni också hade det jävligt i tvåan, men det känns bra att gnälla lite till. Nu ska jag iväg och plugga!

  3. Helena said

    14 tentor på ett år????
    Herregud! Hade vi också så många??? Kommer inte ihåg, börjar kanske bli gammal 🙂

  4. Helena & Katja said

    Efter lite efterforskning så kan vi bara minnas 10 tentor i tvåan. Så nu är det ett faktum att de har det värre nu.
    Som vi brukar säga: Det var bättre förr 🙂

  5. Helena & Katja said

    Kul att du är klar, vi är inte bittra…
    Detta är dagens datum enligt vår gregorian-klass.
    År = 8577 Månad = 9 Dag = 24

    Spännande eftersom vi bara skrivit av en formel från wikipedia. Hur ska man någonsin få detta att stämma???

    Vi tror att vi aldrig blir klar på den här skolan!

  6. Helena & Katja said

    Eller så är vi idioter (och kommer därför aldrig att komma härifrån)

    Om man ska skicka in julian day number så är det ju dumt att skicka in modified julian day number (de skiljer ju på en sådär 2 miljoner dagar)

    Med lite rättning i leden fick vi nu rätt datum. Jippie!
    Nu ska vi prova några andra datum. Keep in touch!

  7. nlenkel said

    Det är faktiskt ganska najs! Men idag blev jag plötsligt ivägskickad med 10 minuters förvarning till en föreläsning på UiS, Universitetet i Stavanger. Handlade om analys av Workover risers, ja det ohyggligt kul jag vet, men det handlar lite om det jag kanske ska titta på.
    Jag gjorde en riktig fuling på den datumlabben
    😉

  8. nlenkel said

    Jag tror ni ser lite negativt på antalet tentor ni har under tvåan. Ni ska se det som ”vad bra att vi betar av hela 14 tentor i år, det är ju bara fyra fler än tidigare år”. Detta gör ju att ni kommer att få det lättare under åren som kommer, eller hur?

  9. Johan said

    Självklart har du rätt…

  10. nlenkel said

    Allt handlar bara om inställning! Visst känns det plötsligt som ”Ååååå! Vad kul det ska bli att ha fyra tentor på två veckor!”, eller ”Hej o hå vad kul det är att plugga alla vakna timmar på dygnet!”. Rätt inställning är vad det handlar om 😉

  11. K said

    Jag ser det positivt, om något år kan man glatt och drygt säga att ”på min tid hade vi minsann 14 tentor om året”.

  12. Helena said

    Som sagt, det var/kommer att vara bättre förr 🙂

  13. nlenkel said

    Du ser ytterligare en bra anledning till att ni ska vara väldigt lyckliga för att ni har just 14 tentor i tvåan 😉

Kommentera

