Jobbsamtal och Finland

oktober 2, 2006

Snabba svar från vissa jobb, jag sökte ju tre jobb i fredags och ett på onsdagen. Från ett av de jobb jag sökte på fredagen fick jag besked på en gång tyvärr inte ett eftersom de faktiskt sökte någon med erfarenhet från kärnkraftsindustrin, vilket jag faktiskt inte har. Sedan fick jag även svar från det jag sökte i onsdags, är i Malmö och ville att jag skulle ringa upp angående eventuellt möte. Men jag tror att jag möjligtvis är ute lite väl tidigt eftersom jag ju inte kan före februari eller mars kanske. Det kan dock vara intressant att se vad de söker och efterfrågar i form av erfarenhet och utbildning. Så idag ska jag fortsätta att skicka ansökningar till jobb jag inte är kvalificerad till 😉

Som en av dem som var med sist till Finland måste jag nog vara lite trist och varna för att för stora förväntningar ökar risken för besvikelse, det var kul men inte ”bättre än allt annat!”. Jag menar inte att det jag sagt tidigare är fel bara att när alla säger att filmen var väldigt bra brukar det efteråt smaka lite surt, inte för att filmen var dålig men för att förväntningarna var orimliga. Men allt blir ju vad man gör det till och även den tristaste tillställningen kan bli en höjdare med rätt inställning. Det gäller alltså bara att alla gör allt för att det ska bli en bra resa. Slutligen tror jag att det kommer att bli en höjdare i Finland!

Få råd och hjälp eller ge ditt bidrag till:
headlogo.png

5 svar to “Jobbsamtal och Finland”

  1. Helena & Katja said

    Men hallå…
    Vi fattar ingenting, risken för att det ska bli tråkigt är ju minimal. När vi fem är med så är livet en fez!
    Vi ska ju ha både margaritas och tequilarace i hytten.
    Men oroa dig inte, vi sparar bobbeldrinkarna till ett tillfälle när du också är med!

  2. nlenkel said

    Ok! Fel av mig! Det kan ju inte bli annat än fez? Ja, i alla fall schysst att ni sparar bobblet tills det att jag är med.

  3. K said

    Om det är så tråkigt är det väl bäst att man tar med Vektorboken…

  4. nlenkel said

    Jag har ju backat på att det på något sätt skulle vara tråkigt! Hesu och Kalo har naturligtvis helt rätt när de säger att när ”FinnFemFel” är på tur så kan det ju inte bli annat än Fez!

  5. nlenkel said

    Så lämna du Vektor-, TET- och Mekanikboken hemma!

Kommentera

