TV och ett konstigt språk

oktober 3, 2006

Nu har i alla fall bostadsavdelningen insett att min TV faktisk inte fungerar, det tog bara två veckor av tjat. Tydligen så var det fel kort till dekodern, som om jag inte sagt detta i två veckor snart! Ja nu ska jag i alla fall få TV till sist.

Det är lite kul ibland när man får mail på norska och bara läser det lite snabbt som t.ex. när de ville gå in och titta på dekodern i min lägenhet:

-Antar det er OK for deg at vi låser oss inn i leiligheten?

Varför ska ni låsa in er i min lägenhet? Räcker det inte med att ni bara går in och tittar, men ok om ni nu måste barrikadera er i min lägenheten för att det ska funka så kör till😉
Få råd och hjälp eller ge ditt bidrag till:
headlogo.png

6 svar to “TV och ett konstigt språk”

  1. katja & helena said

    mmm mmm MMM ett par tv-reparatörer i lägenheten, inlåsta till och med… det gäller ju att inte befinna sig på utsidan vid dylika tillfällen😉

  2. nlenkel said

    Mm-mm? Nja, jag vet inte riktigt och de ville ju faktiskt låsa in sig. Det kändes mer som att de ville vara lite hemlighetsfulla och låsa ute alla andra. Men nu har jag inte så stor erfarenhet av tv-folk, när tv-pejlaren står utanför min dörr så öppnar i alla fall inte jag dörren😉

  3. Johan said

    Om jag fick välja skulle jag nog hellre vara utanför lägenheten än inlåst i den, det finns ju inte ens TV tills de galna reparatörena (tänk Cable Guy) fixat den. Förresten tycker jag (som faktiskt har norska kusiner, det ni!) att det ser ut som löjligheten när det står som du skrivit det. Det framgår ju av sammanhanget vad det betyder, men ändå, tänk vad roligt det vore om det faktiskt stod löjligheten. Hur säger man ”löjlig” på norska förresten?

  4. nlenkel said

    löjlig latterlig

  5. K said

    Ok, jag undrade först vad det var för deg de pratade om? Niklas är väl inte den som bakar.
    Eller?

  6. nlenkel said

    Jag inser nu att min tolkning av texten kanske inte var den enda som man som Svensk kunde utläsa.
    Och skulle det vara något fel på min matlagning? Har någon någonsin smakat dåliga bakverk som jag har gjort? Nej! Så det är minsann inget fel på mitt bakande😉

Kommentera

