Kort och koncist

oktober 5, 2006

Har varit på föreläsning hela morgonen och att åka kommunalt i en småstad tar sin lilla tid. Men det är en lite annorlunda känsla att sitta på en föreläsning och faktiskt behöva fatta vad föreläsaren säger, inte för att ta en tenta, för att man senare ska kunna utföra och försvara det man gjort.

Min handledare flydde igår från kontoret ut offshore, om det var mig eller något annat han flyr ifrån det sa han inte, för att vara borta i två veckor. Detta betyder att min handledare, min förste chef och efterträdaren har lämnat kontoret. Jag måste säga att det börjar kännas lite misstänkt, varför går alla?

Blev idag även befordrad av min kollega bredvid till gruppchef, inte illa att gå från ex-jobbare till gruppchef på mindre än tre veckor. Att hon förmodligen tagit fel på efternamn sa jag inget om eftersom jag i och med denna befodran med rätt kan be henne hämta kaffe åt mig, moohaha haha! Min jävulska plan håller på att gå i lås! 🙂

Och slutligen får väl alla som ska ut och åka båt idag ha en så jä..a trevlig resa! 😉 Vi ses imorgon kväll någon gång!
Få råd och hjälp eller ge ditt bidrag till:
headlogo.png

7 svar to “Kort och koncist”

  1. Helena & Katja said

    Ja det är tur att du har denna blogg, annars skulle vi sakna dig ännu mer och varje dag gå i oroliga tankar om hur du har det i norge.

    Lustigt att alla har flytt från dig och att du har blivit befordrad. Har du fått någon smarrig kaffe än? Det man undrar är ju (som vanligt) om hon är snygg? 😉 Det finns gott underlag för mera dokusåpa!

  2. nlenkel said

    Och vad är analysen nu? Har jag det bra eller dåligt?

    Vilket är bäst, att jag ”utnyttjar” en snygg eller en ful tjej? Och nej, jag har inte börjat utnyttja henne än. Det gäller ju att bygga upp förtroende först och sedan kan man bara ta och ta, moohaha 😉

  3. K said

    Att de ansvariga sticker och lämnar dig som gruppchef talar väl sitt tydliga språk, skeppet sjunker och någon måste ta smällen. Blame it on the exjobbare.
    Tur att du ska till finland.

  4. Helena & Katja said

    Men hallå!
    Vem har sagt något om ”utnyttjande”? Men håll med om att det är mer spännande om det är snygga Stella än om det är lilla tant Agda. 😉 Det är ju ändå intrigerna i dokusåpan vi vill åt!

    Å andra sidan vill vi ju hellre att det är tant Agda i rummet bredvid. Hon har nog mindre dragningskraft och vi vill ju ha dig tillbaka hit till oss!

  5. nlenkel said

    Ja, jag var också inne på att det var något som var på väg att sjunka!

    Vi sitter ju i öppet landskap och hon är administrationskonsult, hon är inte tant men har varit med ett tag längre än jag!

    Hade just ”serious talk” med tillfällig chef 2b, jag har även en tillfällig chef 2a, där vi diskuterade framtid. Man vill ju inte ropa ”JAG DRAR!” utan lite mer diplomatisk och säga kanske och varför inte….. Statoil är kanske ett av de bättre företag jag jobbat för så att säga att jag inte skulle värdera ett jobberbjudande vore lögn! Men jag sa även att jag ju gärna vill bo kvar i Stockholm tills vidare. Vet inte riktigt hur han tolkade det, hans kommentar var i alla fall att han tyckte jag skulle fundera på detta. Detta var efter att han gjort sitt yttersta för att diskret försöka övertala mig om hur bra Stavanger faktiskt är 😉

  6. Helena & Katja said

    åh nej… men det är klart att de vill ha dig kvar!
    men det vill ju vi oxå. 🙂

    Nu ska vi i allafall dra, så därför skriver vi ett litet hejdå-mess till dig här. Vi ses snart!

    längta inte ihjäl dig efter oss 😉

    p&k från h&k

  7. nlenkel said

    Så kanske det är.

    Lycka till och trevlig resa!

    Vi ses snart!

    p&k från N

Kommentera

