Ex-jobb och filmkväll

oktober 11, 2006

Ex-jobbet rullar sakta framåt vissa dagar eftersom det är mycket roligare att surfa och bara dricka kaffe. Det går lite trögt när man inte har ett helt tydligt mål med vad man exakt ska ha fram. Väntan på svar kan också göra att intresset för att skriva tryter. Ibland händer det dock att inspirationen glöder till och man blir sittande ensam på övertid. Som jag säker sagt tidigare så är det nästan ingen som sitter kvar här efter 16:00 på eftermiddagarna, så en eller två gånger i veckan så är det jag som stänger butiken.

Ikväll ska jag nog gå och se ” Das Leben der Anderen” eller som den heter på Norska ”De andres liv”. Det är en film som utspelar sig några år innan Öst-Tyskland faller och handlar om en Stasi-agent som får sympatikänslor för en person han är satt att övervaka, har fått väldigt bra recensioner. En annan film som jag nog ska se i helgen är en Norsk rysare som heter ”Fritt Vilt” och handlar om ett gäng ungdomar som ska ut på skidtur till ett högt berg i Norge. En av ungdomarna blir skadad och de försöker ta skydd i ett gammalt övergivet hotell uppe i bergen. Jag tror utifrån bilderna att det är något i stil med ”The Shining”, och den här gången så är jag ju inte ensam på någon gammal färja 😉
Få råd och skriv ut en minneslista eller bidra med en själv:
headlogo.png

Kommentera

