Vardagslunk

oktober 11, 2006

Ja det blir vardag även i Stavanger. Vintern är på väg och med det mörker och kyla. Det som är lite kul är att här blir de lyckliga när det regnar, detta eftersom deras vattenlager för elproduktion tömdes under sommaren då det var högt elpris på Nordpol. Elpriset är tydligen extremt högt i Norge just nu. Så när det regnar hoppas de på att elräkningen ska krypa nedåt, men nej det gör ingen större skillnad utan det som har påverkat mest de senaste dagarna är att Sverige har startat kärnkraftsverken igen🙂

Jag har gått igenom det hög av bilder från Finland och måste nog säga att de speglar resan ganska bra. Kvaliteten på bilderna måste jag säga har ökat markant från tidigare aktiviteter vilket kan ses som både bra och dåligt😉
Få råd och hjälp eller ge ditt bidrag till:
headlogo.png

7 svar to “Vardagslunk”

  1. Helena said

    Det var ju också ett sätt att glädjas i höstmörkret.
    Själv tycker jag att det är ganska mysigt när det blir mörkare. Regn kan jag däremot klara mig utan.

    Jag har precis fått tag på en kopp riktigt äckligt kaffe från konsulatet. Man kan skära i det… Inte ens kaffet är gott när du inte är här😦

    Nu har jag undvikit att börja koda tillräckligt länge.

    Kram!

  2. nlenkel said

    Jo det kan vara mysigt, men inte här inte nu!

    Nej det är inte något kul att gå och ta en fika själv. Det finns en stor fördel att göra ex-jobb ihop med någon eller att göra det på institution, man kan gå och fika och rensa tankarna lite. Så jag skulle gärna fixa lite schyst kaffe i Kons om jag hade kunnat😉

  3. nlenkel said

    Lycka till med knackande av kod😉

  4. Helena & Katja said

    Vi kodar vidare mot nya mål med vår nya positiva livsstil. Simma i ett hav av JA!

  5. nlenkel said

    Jag flög ju hem från Finland i en himmel av JA! Men nu känner jag mig lite nej eftersom jag inte kan flyga i en himmel av JA hela tiden. Simmar ni hela tiden?

    Har ni börjat med labb 3 eller är det fortfarande labb 2 ni hackar på, ska ni förresten göra klart labb 3 innan du drar Hesu?

  6. Helena & Katja said

    Visst är ett hav av ja fint men vi måste tyvärr svara såhär på dina frågor.

    nej
    nej
    ja
    nej, verkligen inte

    du kan alltid simma i ett hav av (ol)ja om du får tråkigt och känner för en ny typ av spa. några olika typer är olivolja, sådan olja som greenpeace hatar och ej att förglömma ”motorrrrööööl” i finländsk tappning.

  7. nlenkel said

    Sköna svar😉

    Inte många rätt här inte från hälften av Fyrarätt =)

    Jag tror att det skulle göra väldigt ont att simma i Finsk ”motorrrrøøøøl”, ajaj!

Kommentera

