Efter regn kommer sol

oktober 16, 2006

Även om det regnar i Stavanger i dag så har det varit en riktigt bra dag. Jag har haft fullt upp hela dagen med brevskrivande, telefonkonferenser och planeringsarbete. Så enkelt kan en dag bli bra bara man har något att göra. Igår gjorde jag nämligen en TODO-lista för idag, det var ett helt A4, och det var bara att ta tag i punkt för punkt och poff så hade hela dagen gått😉
Så nu betyder detta att jag inför morgondagen måste jag göra en ny AttGöra-lista. Men om det bara är det som ska till för att dagarna ska bli lättare så ska jag göra detta varje dag.
Få råd och skriv ut en minneslista eller bidra med en själv:
headlogo.png

11 svar to “Efter regn kommer sol”

  1. katja said

    min dag har oxå gått fort och jag har insett att språk på typ A-nivå är lätt men matte på C/D-nivå är svårt… vilken väl utvecklad slutledningsförmåga jag har!

    jag har oxå skrivit lite cv, inte helt lätt. och så har jag gjort som jag brukar, dvs stoppat huvudet i sanden och gett upp matte-tentan. Nu är det c++ ’til I die istället.
    jag börjar imorgon.🙂

    men en todo-lista låter ju som en ide faktiskt…

  2. Helena said

    Jag måste också göra en sån lista. Har tänkt det i flera dagar faktiskt😉

    Jag skulle hellre se att det var c++ ’til Kattis dies. Tänk vilken lycka det skulle vara!

  3. Johan said

    Mmm…skönt att man fortfarande går i skolan på riktigt och har som enda mål för dagen att ta sig upp och plugga tills man kan gå och lägga sig…nej, just det, man ska ju hinna med tre mål mat också.🙂 Hoppas det går bra med listorna Niklas! Nej, nu ska jag nog sova, jag babblar för mycket.

  4. Helena said

    Jag skulle säga att man inte kan babbla för mycket här😉
    Men det kanske bara är för att rättfärdiga mina egna väldigt viktiga inlägg…

    Hoppas ni sov(er) gott!

  5. Johan said

    Nej, såna här obskyra norska bloggar skapades väl för att man ska kunna babbla, men ändå, jag kände att det var läge att gå och knyta sig. Nu när jag masat mig till skolan ska jag sätta igång med min lista för idag…vad var det nu igen? Ah, plugga…n-a-j-s.

  6. nlenkel said

    God morgon! 🙂

    Plugga och babbla vad mer kan man önska!

  7. nlenkel said

    Att det på något sätt skulle vara möjligt att babbla för mycket är bara strunt! Den enda orsaken till att man måste minska sitt babblande är kanske om man inte hinner med att göra sina TODO-saker🙂

  8. Helena said

    Knappt ens då skulle jag säga😉

  9. nlenkel said

    Ibland försöker jag bara vara lite diplomatisk mot de stackarna som har tenta inom några dagar🙂

    Men min verkliga övertygelse säger ju naturligtvis att babbla kan man ALDRIG göra för mycket av.

  10. Helena said

    Fint! Det är min övertygelse också.

Kommentera

