Skräck på bio

oktober 16, 2006

Var på bio i helgen och såg Fritt Vilt, en norsk rysare om fem ungdomar som ska upp i fjällen och åka offpist. Olyckligt nog blir en dem alvarligt skadad när de är som längst borta från deras bil. Efter att ha stadgat upp hans ben beger sig gruppen mot ett övergivet hotell de hittat. Allt fram tills detta är frid och fröjd, utom olyckan som är lite blodig, men nu börjar mörkret lägga sig och det blir uppenbart att de inte är ensamma på hotellet. Jag tycker, mot vad jag hade trott, att filmen var ganska otäck och inte bara för att det fanns ett gäng med ”jumpers” utan för att det faktiskt var en ganska smart och välgjord film. Det som är lite udda men som förmodligen är ett måste när man ska göra bra/billig skräckfilm är den konstiga blandningen av blod och mord med att i nästa ögonblicka skratta åt något plumpt beteende. Den får fyra ”HellNo” av mig, lite säkert tack vare att den fick två tärningar i någon tidning och att den är gjord i Norge.
Få råd och skriv ut en minneslista eller bidra med en själv:
headlogo.png

4 svar to “Skräck på bio”

  1. Helena said

    Vad är det med dig och skräckfilmer egentligen?😉
    Men som påpekade förut så är du iaf inte mitt ute på havet denna gång! Galna värld…

  2. nlenkel said

    Men denna gången var filmen otäck och inte platsen där jag satt och såg den, eller nja kanske var han som satt bakom mig ganska otäck men…..

  3. Helena said

    haha🙂
    Skönt att du klarade dig hem oskadd iaf!

  4. nlenkel said

    Det är kanske något av det farligaste med Stavanger att gå hem mitt i natten! Även denna helg var rubrikerna i lokaltidningen ”Mord, misshandel och bråk” och ”Värre helg än vanligt” o.s.v. Så det är bara mysigt😉

Kommentera

