Tv var en besvikelse

oktober 16, 2006

Jag har gått och väntat på att jag ska få tv i min lägenhet och efter fyra veckor så äntligen. Vad då äntligen? Största besvikelsen på länge! Innan jag hade ”riktig” tv så kunde jag via lite joxande få in fyra kanaler, nu när jag har fått tv får jag in två!? Nu tycker ni kanske att jag är lite gnällig och ska vara glad att jag fått tv, tänk på barnen i o.s.v., det gör jag också men de skulle inte veta bättre. Så nu funderar jag på om jag ska skita i den fancy dekodern och joxa tillbaka så att jag får fyra kanaler igen 🙂
Få råd och skriv ut en minneslista eller bidra med en själv:
headlogo.png

11 svar to “Tv var en besvikelse”

  1. Helena said

    Snacka om antiklimax! Två kanaler efter att ha haft folk som låst in sig i lägenheten bara för att fixa tv:n…
    Det är inte konstigt att vi svenskar drar norgehistorier.

    Katja hälsar ”Hola!” 😉

  2. nlenkel said

    Ett annat ord för ”hello” 😉

  3. Helena said

    Denna fantastiska slogan!

    Jag skulle också vilja rekommendera denna länk:
    http://www.hendricksgin.com

    ”‘It’s just gin she said.’ (Oh, how she lied.)” eller
    ”Bartender, there’s cucumber in my drink”

    Man kanske skulle ha ex-gin&tonic med gurkgin? Vad säger ni om det? How unusual 😉

  4. K said

    Men det var ju degen de skulle fixa, har du inte hittat några varma bullar någonstans?

  5. nlenkel said

    Nej! Men jag tror det var det här som menades med löjlig 😉 Degen kanske de har lagt i dekodern och att det är därför jag bara får in två kanaler. Undrar nu bara hur jag kommer att märka att de låste in sig i min lägenhet? Brrr! Skräck!

  6. nlenkel said

    Bullarna kanske är klara till den 22:a?

  7. katja said

    jag är helt på ex-gin&tonic med hendricks
    (bortsett från att den är dyr alltså)

    men på evite måste vi isåfall skriva
    ”how unusual” och ha hendricks-reklamen inscannad som bild 😀

    kram från pluggtrött fröken

  8. nlenkel said

    Ex-gin&tonic? Det låter som en rejäl baksmälla 🙂
    Jag minns…. eller nää jag minns inte så mycket av ex-groggen utöver dagen efter…mmm…inte bara bra…. men det kanske är det som är vitsen med ex-aktiviteter att tömma huvudet från allt man lärt sig 😉

  9. Helena said

    Ja man behöver inte kunna något när man tar examen, man vet ju att man kan lära sig igen till på fredag.
    Men egentligen vet jag inte om jag tycker om gin&tonic. Jag gillar dock Hendricksreklamen. Vi kan ju å andra sidan ha en egen fez bara för att smaka på ”the cucumber infusion”. Men den finns inte på systemet så vi måste ta en tur till Finland först. Men Åland kanske räcker. Kostar bara 40 kr t.o.r från KTH. Men då är ju ginet desto dyrare…

  10. Johan said

    Tja, den finns ju som beställningsvara, men 309 pickadoler är ju inte hur billigt som helst för 700 ml. Sen vet man ju inte om det är gott heller…

    ”It’s just gin”, she said. (Oh, how she lied.)

  11. nlenkel said

    TAX-FREE-Niklas ska ta en koll om det finns billigt på Oslo när jag åker hem!

    Billigt dricka är en av fördelarna med att jobba utomlands 😉

Kommentera

