Ensam i mörkret

oktober 17, 2006

Sitter kvar sent på jobbet och de envisas med att släcka ALLT ljus på kontoret med jämna mellanrum så att det blir kollåda. Det är ju extra spännande när man sitter och tittar djupt in i en ljus bildskärm och sedan blir allt mörker runt om kring en. Men nu tror jag att de har släckt för sista gången för nu ska jag gå hem!

Sov gott och dröm vackra drömmar 😉
Få råd och skriv ut en minneslista eller bidra med en själv:
headlogo.png

13 svar to “Ensam i mörkret”

  1. Helena & Katja said

    Vi sitter som vanligt i filialen fortfarande. Eller ja, jag kom precis tillbaka efter att ha ätit middag med mina barnflicksbarn. Ganska hysteriskt men trevligt 🙂

    Jag kan glädja dig med att jag fick göra ett CV i Tex tillslut iaf eftersom min dator bestämde sig för att hänga sig så att mitt svenska CV försvann…
    Så nu har jag en Texad variant 😉

    Ang exjobbet så är det bara att bryta ihop och komma igen!

    Hoppas att du sover gott du också.

    Kramar från oss!

  2. Johan said

    Vem tänder ljuset med jämna mellanrum? Är det styrt av rörelsesensorer eller går du själv iväg till en knapp och tänder lite då och då? Undrar bara hur high-tech det är på Statoil. Tråkigt att du fått börja om lite, det är aldrig kul att känna att man gjort något ”i onödan”, men se det från den ljusa sidan, allt har väl förhoppningsvis inte varit förgäves, och du har säkert lärt dig något utan att du direkt har märkt det. Man lär ju för livet eller vad det nu var Guben sa…sedan har jag lite kommentarer om den där bloggstatistiken, jag tyckte ju från början att det var något lurt med den. Vill inte kritisera din blogg så mycket, men listorna verkar ju lite konstiga. Jag menar, jag förstår ju att en blogg av en svensk som exjobbar i Norge läses av kanske 10 (inom en tiopotens kom jag att tänka på i och med att n0llan tentar termo imorrn) personer och att eventuellt fler kan tänkas läsa om ”Nattväktarstaten och välfärdssamhället”, dvs ordningen på listan är inte såå underlig, men att komma på femte plats på listan över snabbast växande bloggar på hela stället är väl ändå lite konstigt. Jag kan tänka mig att det beror på mängden material du som skribent producerar, i går skrev du ändå fyra nya poster i (eller på? oklart vilken preposition som ska användas här) bloggen. Eventuellt ligger du då etta nu, eftersom du producerade fem stycken under dagen. Stor aktivitet fån dig premieras alltså, men kanske inte besökarnas aktivitet i lika stor utsträckning…man kanske skulle starta en blogg och bara babbla drygt tio poster om dagen utan att någon kommenterar så kanske man får ett ”månadens bloggare”-pris eller något åt det hållet, som på arbetsplatser i gamla östblocket ;). Apropå babbla så känner jag att jag nu gjort det en hel del (jag har inte fyllt min kvot, för det fanns ju ingen). Jag skrev dllt här för att det är enklast att bara läsa det senaste inlägget och för att det inte är så lätt att planera när man babblar. Som sagt…jag har en lite nyskapande todo-lista för morgondagen, den är inte bara fylld av plugg utan det är mek-plugg på förmiddagen, lunch (med K, H och K kanske? I så fall dagens ljuspunkt. Tycker synd om dig Niklas, ensam i mörkret.) och sedan toppas det hela med TET-tentan, grädden på moset. Fyra bokstäver som beskriver det hela? N-A-J-S. Sov gott allihop!

    PS. För er som inte har tröttnat på ”najs” kan jag rekommendera er att gå in på http://www.youtube.com, söka på ”de e najs” och kolla på första filmen som är en dryg minut lång. Som dryg stockholmare tycker jag det är sjukt kul när lantisar (ursäkta uttrycket, men den här killen kvalar in som en) använder ”najs” stup i kvarten…”den har en joystick, och de e najs”. Obs, ni behöver ljud för att fatta det roliga. Det var nog allt just nu om ”najs”. DS.

  3. Helena said

    Galna värld, här händer det grejer!
    Johan du vinner priset för längsta inlägg utan konkurrens. Det är uppenbart att TET-pluggandet skapar ett visst babbelbehov (babbla känns förresten som ett ganska töntigt ord, lite fjortis på något sätt). Kan du nu klandra oss för att vi uppfann randspringartomten? 😀

    Och vi vill självklart vara din ljuspunkt imorgon. Fyra (små) rätt(er)! 😉
    Det enda som fattas är den felande lenkeln!

    Jag vet!!!! Det var dåligt, jag är alldeles för trött.

    P&K

  4. nlenkel said

    Humorister, babblare och randspringartomtar 🙂

    Jag ska inte försöka att bräcka dig i längsta comment nu Johan men du ska se att det kommer något snart.
    Helt rätt det är jag som måste snubbla runt i mörkret för att hitta lampknappen i andra änden av korridoren. Det märkliga är dock att även ljuset på toaletterna styrs centralt, så igår hördes ett hjärtskärande skrik från någon som var på toa när allt blev mörkt. Ja, det är väldigt korkat att allt slocknar samtidigt och även ljuset inne på toa. Utfört arbete är väl som du säger en erfarenhet så det är väl inte gjort “i onödan”, men det kändes lite tungt igår. Nu har jag dock återhämtat mig och ser det ett steg mot målet. Detta händer ju eftersom det inte finns ett facit till mitt ex-jobb, det är ju faktiskt ingen som har gjort det jag ska göra. Det är ju det här man aldrig lär sig i skolan eftersom det nästan alltid finns facit och ett rätt eller fel.
    Bloggstatistiken är inte pålitlig och verkar vara lite av en glädjespridare, feelgood. Så jag lägger inte så stor tilltro till den eftersom ena stunden är jag ute av listan och sedan nästa dag tillbaka på toppen. Om jag bara hade kunnat varit med på lunch! Jag är mycket avundsjuk på dig som kan äta lunch med K^2 och H! Jag skulle gärna ha varit med 😉 Jag skulle lägga in det på min ToDo-lista varje dag om jag kunde.

    Lycka till med tentan!

  5. katja said

    niklas, du är ju för gullig!!!!!

  6. nlenkel said

    Nej, ni är för gulliga för att sitta XX km bort! 😉

  7. Helena said

    Ja vad är det för fasoner och åka bort i flera månader…?

  8. nlenkel said

    Just det Helena! Varför ska du åka så långt bort 😉

  9. katja said

    ja eller hur!

    tänk på mig, johan o kalle som är alldeles ensamma här hemma i sverige när ni och per sticker iväg.

    inte snällt! 😦

  10. nlenkel said

    Ja det är verkligen synd om Er! Ni har ju bara varandra! Det är ju lite lättare för oss andra som har………..? Hur tänkte jag här? Hade nog lite otur när jag tänkte 😉

  11. nlenkel said

    Nej nu förstår jag, ”barnflicksbarn” och ”johan o kalle”. Såklart du blir ju ensam som barnvakt! Nu tycker jag faktiskt riktigt synd om dig 😉

  12. Helena said

    😀
    Det gäller att försvinna ibland så att man inte blir tagen för given. Eller hur N?

Kommentera

