Lägga i andra växeln

oktober 17, 2006

Nu har jag jobbat med ex-jobbet i fyra veckor vilket är cirka en fjärdedel av ett ex-jobb utomlands. Under denna tid har jag letat information från höger och vänster och det börjar nu bli dags att räkna eller i alla fall sammanställa materialet. Det saknas ju fortfarande en hel del material men om jag ska vänta på att ha allt framför mig på bordet så kommer jag aldrig att bli klar. Så denna vecka ska jag träffa L och gå igenom hur alla gamla rapporter enklast sammanställs, enligt honom skulle detta arbete kunna ta två månader vilket jag tror är kraftigt överdrivet. Men om han har rätt så kan det börja bli lite action här på kontoret. Det vore ju lite skönt om man kunde bli lite stressad någon dag 😉
Få råd och skriv ut en minneslista eller bidra med en själv:
headlogo.png

6 svar to “Lägga i andra växeln”

  1. katja said

    nej niklas, jag vill bara säga att det skönaste är när man inte är stressad 😀

    idag har det inte blivit många knop gjorda. bara försök till cv-komponering och skapandet av ett litet brev där jag och helena glatt marknadsför oss själva i plural 🙂

    du då, hur har dagen blivit?

  2. nlenkel said

    Att säga att man är på bra humör är ungefär som att mäta vart elektronen är på en atom. När du väl mätt var den är så har du förstört den! För sannolikheten att hitta elektronen där du mäter påverkas ju av din mätning, StatMek. Så om man säger att efter regn kommer sol så har man förbrukat solen och otvivelaktigt så måste man hamna i regn!

    Så dagen har blivit sådär, jag var och pratade med han som hade en plan för vad jag skulle göra. Mötet var helt ok men materialet och möjligheten att göra något vettigt av det minskar med varje rad jag läser ;-(

    Vad blev det för svar? Kanske inte så bra som jag hoppats på 😉

  3. nlenkel said

    Trist att det går sådär med CV och brev! Men det är lätt något som måste få ta lite tid och mogna fram lite tror jag. Det är lätt att det känns lite krystat i början 😉

    Men imorgon ser säkert vissa saker bra ut medan andra saker ser mindre bra ut. Då är det bara att spara som version 2 och ändra lite igen, skam den som ger sig 🙂

  4. nlenkel said

    Jag tror att jag ska försöka muntra upp mig själv idag med att jobba över och sedan gå och äta på Dolly Dimple, en pizzeria ganska lik Pizza Hut men med Norska ingredienser. Min favorit är Caramba!, fler spännande smaker på http://www.dolly.no. Den enda problemet är att jag kommer att bli stoppmätt även om jag bara äter en liten pizza. 😉

  5. nlenkel said

    Eller så ska jag bara sitta och babbla hela kvällen! 🙂

  6. nlenkel said

    Det blev ingen Dolly, jag tog ett smørebrød istället. Det var lite för långt att gå och jag skulle ha blivit för mätt tror jag 😉

Kommentera

