Morgonkaffet

oktober 20, 2006

Kaffe kaffe kaafffeee! Här på Statoil finns det gott om kaffe dock inte gott kaffe alltid. Det finns kaffeautomater strategiskt utplacerade runt omkring på bygget men detta kaffe kanske inte bara är bra men ok om man inte hinner gå till delikatessmaskinerna i entrén. Just det entrémaskinen, det är en riktigt trevlig maskin som maler, pressar och skummar mjölk allt i ett. Enda problemet med denna maskin är att det väldigt många gånger är väldigt lång kö dit. Utöver dessa maskiner så florerar det en hel del termosar med masspressat kaffe, svagt och ganska äckligt😉

Allt detta bladder om bra och dåligt kaffe men inget går upp mot en stor sunkig kopp med kaffe i kons🙂
Skriv ut din minneslista och få lite råd via:
headlogo.png

6 svar to “Morgonkaffet”

  1. Helena & Katja said

    Snillen spekulerar… Vad är egentligen en funktor???
    Och vad är skillnaden mot en funktionspekare?

  2. nlenkel said

    funktor – funktionsoperator

    Det ska stå i boken vad det är! Svagt minns jag att A pratade om att det var så bra eftersom man kunde använda det på en vektor. Men en funktionspekare är väl just att man har en ref. till en funktion och kan använda det som ett arg. i en annan funktion. Detta var inte mitt specialområde😉

  3. Helena said

    Ojoj värsta snygga bilden!!! Coolt!

    Det är inte mitt område heller, men det kändes ganska bra på tentan. Vet inte om jag kanske lurar mig själv dock🙂

    Paniken startade i morse när jag kom hit till filialen för att hämta c++-boken. Helt plötsligt ligger den inte i skåpet! Galna värld. Katjas bok däremot, låg kvar ovanpå skåpet!!! Vi drog snabbt slutsatsen att det alltså inte var någon som hade länsat filialen på c++-böcker utan någon som ”lånat” boken för tentan. Smart tänkt! Jag behövde ju inte boken eftersom jag skulle skriva tentan, eller…
    Det är ju inte direkt någon nyhet/hemlighet att jag och Katja har våra böcker i skåpet. Efter att ha konstaterat att jag antagligen skulle få klara mig utan bok gick vi, försenade som vi var, till tentasalen. Man får se det positivt, tentatiden blir kort. Jag kunde ju inte direkt läsa i boken om det var något jag inte kunde…
    Men väl inne i salen så såg jag boven! GK hade ”lånat” den. Jag tog tillbaka boken utan nåd så det hela slutade lyckligt iaf… Och det var tur, jag använde den en hel del.

    Nu är boken iaf i tryggt förvar igen. Nu får den bo hos Katja så att inget ont kan hända den igen!

  4. nlenkel said

    Jäkla sätt! Tänkte säkert, vänta nu jag har ingen bok men jag vet att H o K brukar ha en i fille. Den ska de säkert inte ha eftersom de skriver tenta då. Hade säkert bara lite otur när han tänkte😉

  5. Helena said

    Ja så måste det vara. Det kan hända den bästa, det har ju hänt mig!

  6. Ja just det! …..även den bäste….. 😉

Kommentera

