Nattliga trakasserier

oktober 23, 2006

Under lördagsnatten eller söndagsmorgonen så var det trakasserier från gatan mot mitt hus. Jag vet inte om jag tidigare berättat om att det kan vara ganska mycket liv från gatan på helgkvällar, det kan det i alla falla vara. På lördagsnatten var det extra högljutt, efter fyra tror jag, så började någon j…a idiot skrika till någon som uppenbarligen inte hörde, han skrek och skrek. När han efter lång tid insåg att den han försökte nå inte hörde tänkte han att jag ringer på alla andras dörrar så kanske……. nej jag vet inte hur folk tänker. Vi har en ytterdörr för hela huset som är låst men det finns dörrtelefon till alla lägenheter och den använde han för att väcka hela huset, väldigt uppskattat klockan fyra fem på morgonen. Men utöver den idioten och några som sjöng vackra toner på väg hem från krogen så var det ganska lugnt, regnet gör sitt till att lugna ner gatumusikanterna.
Skapa en minneslista eller få lite råd via:
headlogo.png

6 svar to “Nattliga trakasserier”

  1. katja said

    visst är det härligt med dessa människor som glatt tänker ”om jag är vaken så är alla andra det med”! Jag råkade ju ut för det där i min korridor på lappis och är rackarns glad att jag bor i ett något mer civiliserat område nuförtiden.

    så stavanger by night verkar vara ganska wild and crazy, iaf jämfört med bergshamra🙂

  2. Jo det är en av Norges pubtätaste byar, jag tror att Haugesund en ännu mindre håla norr om Stavanger, har ännu fler pubbar per invånare än Stavanger. Det finns även en hel del knarkare här också, vid busstationen som jag åker från på morgonen så står det en sprutautomat, finns det överhuvudtaget någon sprutautomat i Stockholm, så det är lite samling kring pumpen där ibland, en ny spruta kostar 5 Nkr.
    Antalet dödsfall som följd av överdos i Stavangerområdet hittills i år är 12 stycken, yngste 23 år äldste 35 år tror jag läste i tidningen häromdagen.
    Så jo här finns det mycket crazy och vilda människor!😉

  3. Johan said

    Du passar med andra ord som hand i handske…;)

  4. Just det, perfekt in!?

     Så här är det fest nästan hela tiden😉

  5. katja said

    vad fint att du bytt nick till felande lenkeln🙂

    helenas mamma hälsar att fröken mår bra!

    kram

  6. Man måste ju variera sig lite ibland😉

Kommentera

