♥ funkar ju inte alltid, men nästan

oktober 24, 2006

Därför har jag hittat källan till alla……nej….om man nu skulle vilja använda ett annat tecken som inte finns på tangentbordet ♥

teckenlistaförallt

🙂
Få råd om detta ämne eller ge råd på minneslista.se,
headlogo.png

4 svar to “♥ funkar ju inte alltid, men nästan”

  1. katja said

    vad fint med en hel lista!🙂
    Nu har Helena inte längre någon ursäkt till att inte använda upponervända utropstecken när hon skriver Hola! eller Hasta luego!

    Jag däremot, den största klåparen av oss alla, kan inte hantera ett tangentbord och kan således inte få Alt-1-7-3 att fungera. Ytterligare nåt att misslyckas med. Typiskt.

    Jag borde uppsöka K2 och J för lite fika, och sedan borde jag göra något vettigt. Några saker på todo-listan är dock avprickade, vilket förstås glädjer mig.🙂

  2. Det är inte dig det är fel på utan datorn/programmet nu jobbar med! Det är inte alla tecken som fungerar överallt😉

    Som här fungerar tydligen ¡ (alt 1 7 3) men inte alla andra tecken.

    Fika mycket och länge!
    🙂

  3. Helena said

    Ja, fika mycket! Det ska man alltid gora. Jag skrev i min uppsats igar att jag tycker om att fika med er😉

    Nu har jag ocksa tagit reda pa hur det ligger till med antal utropstecken. Min larare tittade lite konstigt pa mig sa jag berattade snabbt att det var min kompis som undrade…
    Iaf ar det sa att det gramatiskt korrekta ar att skriva ¡Hola! Men han sa att det nu var manga ungdomar som anvande flera utropstecken typ Hola!!! Om man gjorde det sa hade man inte ett enda framfor. Men som sagt sa var det inte okej, egentligen, men ungdomar gor ju lite som de vill😉

    Det ar forresten inte sa dumt att plugga Fysik om man inte ar pa KTH. Alla fragar ju vad jag gor hemma i Sverige och varje gang jag berattar att jag pluggar matte och fysik haller alla pa att satta kaffet i halsen. Det ar ju jattesvart!
    Lite ofortjant blev jag darfor kallad la señorita muy inteligente igar. Sa ta at er ni ocksa, har i Guatemala ar vi hjaltar😀

    Brazos!

  4. Så vi är med lite i en pappersblogg i Guatemala!

    Jag sitter just nu och klappar mig själv på bröstet och tycker att jag är j….t duktig😉

    ¡Hola!

Kommentera

