Mörkare än mörkt

november 1, 2006

Inte nog med att det är mörkare ute nu har även min käre husägare, som tog fyra veckor på sig att fixa tv till mig, valt att göra det lite mörkare för mig. När man ska ta sig till min lägenhet måste man först gå en trappa upp och sedan in genom en kraftig branddörr in i korridor. I denna korridor finns det inga fönster bara täta dörrar. Innan jag åkte hem över helgen så fanns det tre lampor i taket som fungerade, igår fanns det ingen. Jag är inte helt övertygad om att jag tycker att det är så kul att behöva använda händerna för att hitta till min dörr. I tillägg till att man inte ser ett dugg så piper det centrala brandlarmet oavkortat eftersom det för tillfället är ur funktion. Mest troligt så är orsaken till att detta har hänt att det under helgen har varit flera strömavbrott. Nu betyder inte det att de är ursäktade för att inte åtgärda problemet! Så nu är jag i kontakt med min käre vän på Statoils boligavdelning för att gnälla igen, är det inte tv-problem så är det ljusproblem.

3 svar to “Mörkare än mörkt”

  1. katja said

    du… tänk om pucko-mannen gör ett besök i ditt hus. snacka om l ä s k i g t !!!

    kramkram!

  2. katja said

    men gud vad snyggt det där blev då… suck!

  3. Ja, jag tror att det är någon som står och väntar på mig i ett mörkt hörn i korridoren när jag kommer ut ur min mörka lägenhet, just det det är ju mörkt överallt🙂
    Ahhh! Nu fattar jag din kommentar, jag får ju ett förmail som varnar att Katja lagt in en ny kommentar och då såg det inte alls konstigt ut men nu, mmmm mmm😉

Kommentera

