Jobba och jag

november 2, 2006

Jag fick samtal igår från Mörbyfirman som jag har sökt jobb hos. Det var nog den svenska personalchefen, han kunde inte så mycket om området Subsea, som jag tror så var hans uppgift inte att avgöra om jag kunde mycket om ämnet utan bara höra om jag fortfarande var intresserad. De skulle ha anställningsintervjuer under vecka 46 och i slutet av veckan skulle det komma en chef från Norge för att …. vet inte riktigt. Om man sedan gick vidare skulle man få åka till Trondheim för slutintervju, de har sitt huvudkontor i Trondheim. De hade just nu tio nyexaminerade på kurs i Trondheim och, som jag förstod det, behövde nu erfaret folk för att ta emot dessa tio när de kommer tillbaka. Om detta betyder att jag är gammal och erfaren och ska ta hand om dem vet jag inte men så skulle jag kunna tolka det🙂 Det enda som han var lite upptagen av var att jag ju inte kan börja asap., jag kan naturligtvis försöka minska ned tiden efter nyår men det är inte mycket tid att spara. Jag tycker dock att det verkar märkligt om ett par månader ska göra så stor skillnad?

Vi får väl se😉

4 svar to “Jobba och jag”

  1. katja said

    ja, jag håller tummarna för dig!

    själv har jag varit räknestuge-asse och det var typ fler assar än elever (nästan) så det var softa pengar🙂
    dessutom har jag hämtat ut min c++-tenta och den var inte alls fullklottrad med rött som jag befarade, kändes som jag var ganska nära g trots allt. för det tredje har jag fick jag ett positivt svar från elin på ett mail jag skickade igår när jag var lite desperat (the story goes: jag fattar inte så mycket av min styrteori-kurs eftersom man får ett litet kompendium där det står ”let konstig-beteckning define blabla, and let S be a subspace blabla. then it is obviously clear that S (konstig-beteckning) blabla is blablabla” men mitt problem är att det inte alls är obviously clear för mig. så jag mailade ett litet mail och frågade om lite hjälp och nu svarade elin att det gick bra.😀 Otroligt skönt!)

  2. Nu har jag fått intervjutid under den veckan jag är hemma.

    Skönt att C++ gick bra eller i alla fall vägen🙂

    Du pratade om den där kursen när jag var hemma och det var ju trevligt att hon verka förstå att inte allt behövde vara ”obvious”😉 som det ju inte alltid är.

  3. Helena said

    Coolt att du ska pa intervju🙂
    Och annu battre att det ar i Sverige!

    Kram

  4. Vi får väl se, de lyckades ju flytta intervjudatumet en vecka för min skull så det kanske är lovande😉

Kommentera

