Stress eller panik?

november 14, 2006

Nu har känslan av att jag borde bli mer och mer stressad börjat komma. Det är en smygande känsla av att jag har kortare och kortare tid kvar tills det att jag ska vara klar med ex-jobbet. Jag vet ju att jag inte kan göra så där våldsamt mycket just nu eftersom jag väntar på lite input från min handledare eller de övriga deltagarna i projektet. Men det hjälper ju inte när känslan är att tiden minskar. På fredag, vilket ju är mer eller mindre nu, så åker jag hem och när jag sedan är tillbaka i Norge så är det ju bara fyra veckor kvar till jul och då var det tänkt att arbetet skulle vara färdigt! Vad f….n ska jag kunna presentera då i trettio minuter? Blabla bla jag har suttit på Statoil och gjort blablabla i fjorton veckor, min slutsats är blablabla. Det enda som fattas nu är ungefär 29.5 minuters prat plus vad jag ska säga istället för blablabla, men det löser sig nog eftersom det ju alltid gör det, eller?

6 svar to “Stress eller panik?”

  1. Brand i studentbostad? Roslagstullsbacken? Jag vill höra skvaller😉

  2. Karin said

    Googlade ”exjobb i Norge” och hamnade här. Jag läste i inlägget nedan att du var villig att hjälpa till med att ordna jobb i Stavanger. Själv läser jag kemiteknik och är väldigt intresserad av att göra mitt ex-jobb i Norge och sedan jobba där. Har du några kontakter att förmedla eller något tips på hur jag kan gå tillväga för att hitta ex-jobb? Ytterst tacksam för hjälp!

  3. K said

    Jag har det!
    Kan du inte byta exjobb till ett på nada i ”hur man utvecklar en av de snabbast växande bloggarna i sverige”! Jag menar ärligt talat, vad har du lagt mest tid på?

  4. Jag förstår inte vad du menar K? Skulle jag göra något annat än, att slita i mitt anletes svett med, mitt ex-jobb?

  5. Per said

    Själv presterade jag mina resultat 3 dagar före presentationen🙂

    Så du har gott om tid.

  6. Tack Per!

    Det är alltid trevligt att få lite glada tillrop från någon som varit i liknande sits🙂

    Det är ju sjukt svårt att veta vad man har gjort, vad man borde ha gjort och vad man bör göra, typ. Jag har ju aldrig gjort detta tidigare och det är inte jämförbart med något arbete jag haft. Den stora skillnaden som jag upplever är att jag jobbar ensam med min uppgift och att jag är lite pådrivare, arbetare och kund! Tidigare har jag i alla fall inte varit tvungen att ta alla roller. Sedan känner jag att det är VÄLDIGT svårt att göra fulla arbetsdagar med bara ett projekt, eller i alla fall vissa dagar så skulle man vilja hoppa på projekt nummer två och jobba lite där för att sedan gå tillbaka igen, få lite andrum. Ahh det är svårt att förklara! Det man behöver är feedback kommentarer från handledaren eller examinatorn, och då tänker jag mig mer feedback än ”OK” varannan vecka😉

    Jag väntar med spänning på vad min examinator ska säga när vi träffas, inte om han är nöjd eller ej men vad han tycker jag ska jobba mer med, konstruktiv kritik är vad jag hoppas på.

Kommentera

