Nu vet jag varför det är gratis

november 20, 2006

Jag hade en diskussion med J för någon dag sedan om att det finns statistik om vilka fraser som folk söker på för att hitta till min blogg. Nu vet jag även hur www.wordpress.com tjänar pengar på att jag bloggar. Jag har varit lite fundersam över varför det inte finns någon reklam automatiskt på sidan, men nu vet jag varför. Tydligen så säljer wordpress annonsplatser efter att de fått tillräckligt många besök på ett visst inlägg, om går till ”Vad är klockan i Guatemala just nu” så finns det där numera två reklamposter. Kan även tillägga att just denna post är den mest besökta sidan. 

Kommentera

