Jobbintervju

november 22, 2006

Jag var på intervju på Mörbyfirman idag. Om det gick bra? Ja det tror jag kanske att det gjorde, det är ju inte så att de vill berätta något när man är där men vi hade ”trevligt” så jo det gjorde det nog! Det som skiljer sig från det man hör om intervjuer är att de ska fråga svåra frågor, det har jag inte upplevt på någon av de tre, tror jag, intervjuer jag varit på, idag, Statoil och Acergy för några år sedan. De berättar oftast om sig själva och om företaget och sedan brukar de be mig berätta om vad som står i mitt CV. De vill att jag återberättar vad jag gjort, vilka val jag gjort och varför. Så jag bubblar på en stund och de har kanske några frågor på vägen, men oftast är det bara jag som pratar. Jag tror jag får ett delsvar på måndag, så vi får väl se 🙂

10 svar to “Jobbintervju”

  1. Helena said

    Sweet! Jag tror att det gick bra. Hur ska de kunna motsta dig undrar jag?

    Kramar fran en frusen A1

  2. Vi får väl se!

    Är det vintertider i Guatemala? Eller är det bara duschen som totalt slutat ge varmvatten?

  3. Per said

    Håller med dig om frågorna! Den svåraste frågan jag har fått på en intervju var ”Varför gick du inte på Handels samtidigt som teknis?”

  4. Riktigt konstig och töntig fråga skulle jag säga! Antalet studenter som faktiskt läser dubbelt är ju inte många, och varför gör man det egentligen? Är inte en examen nog? Ska alla kunna allt?

    Vi hörs!

  5. Per said

    Äh, rekryteraren var ett pucko. Ekonom från SU. Vad har han att komma med.

  6. Nej, inte så mycket säkert 😉

  7. Per said

    Iofs ett ganska najs jobb. Jag skulle kunna tänka mig att vara rekryteringskonsult.

  8. Per said

    Inte jobbet jag sökte alltså. Det var ett skitjobb. Hans jobb ville jag ha 🙂

  9. Ja! Rekryteringskonsult skulle nog kunna vara ett kul jobb!

  10. Per said

    Eller hur. Leta trevligt folk, bjuda dem på kaffe och snacka lite skit.

Kommentera

