Snart är det jul

november 29, 2006

Julstämningen har inte riktigt infunnit sig än här i Stavanger. Det är naturligtvis inte riktigt samma sak här som i Stockholm med NK: s julpyntning och tomtens verkstad. Med de försöker i den tolvgradiga värmen här, som tur är så har i alla fall löven fallit från träden. Man kan titta upp mot bergen och se att topparna är snöklädda, inte så mycket som det brukar vara enligt lokalbefolkningen. Det där låter nästan som om det var Mount Everest jag satt och tittade upp mot, det är det inte!

Nej, någon snö kommer jag nog inte att se innan jag åker hem till Sverige igen. Och i Sverige kommer det väl inte att vara någon snö när man kommer hem, snön kommer väl först i januari eller februari. Och julkänsla är jag inte mycket för så det är inget jag kommer att sakna. Det är trevligt med lite julmat men just lite är nog. Och det bästa är ju då att julbord, inget lagande och inget ätande i flera veckor innan man ätit upp alla rester. Jaja det blir nog jul så det räcker och blir över tids nog 🙂

Kommentera

