Ett grattis är väl på sin plats

november 30, 2006

Ett stort GRATTIS till alla som blev valda till den post de ville på gårdagens valSM!

Jag ska inte säga några namn här eftersom uppdateringen från Sverige är aningens osäker. På f.kth.se så ligger förra årets förtroendevalda fortfarande uppe som en nyhet så där finns inte mycket att hämta. Men det kanske kommer mer information under dagen 😉

fireworks.jpg

23 svar to “Ett grattis är väl på sin plats”

  1. Calle said

    Jag undrar verkligen vilka som blev klubbmästare, jag gick motvilligt hem mitt under den mycket intensiva debatten. Spänningen är olidlig.

  2. Men var det en spännande debatt? Jag kan berätta att de nya klubbmästare blev Martin och Gabriel. Vilket jag tycker är ett bra team, som säkert kommer att göra ett bra jobb! Jag tror att det var dessa två jag röstade på, lite osäker på om de var med i urnvalet eller om det var mitt ombud som röstade?! Ett stort grattis till båda!

  3. katja said

    själv vill jag höra allt om debatten!

    undrar om det var mycket smutskastning… isf borde jag peppa ev. utsatt fröken.

    Men vad vet ni? Vad hände?

    /k som tar en pluggpaus i hemmets lugna vrå

  4. Jag med! Alla smaskiga detaljer! Men observera att ni måste vara lite diskreta med eventuella namn, vi vet ju säkert vem ni pratar om i alla fall 🙂

    Najs med pluggpause!

  5. Johan said

    Tja, jag missade ju utvalda delar av debatten, tid som jag använde till att spela hänga gubben i E51, men kan säga att det inte verkar ha förekommit någon jobbig smutskastning vad jag har hört i alla fall. I övrigt kan jag meddela att K2 enligt egen utsago har ”hög smärtgräns”, det ni…

  6. Undrar vad han menade med det? Det här är ju helt klart något vi måste testa, ju mer smärtsamt ju bättre! Min erfarenhet är att han har en väldigt låg smärtgräns, men seg och envis skulle jag kanske kunna skriva under på 😉 Men ett ordentligt smärttest ska väl kunna utvisa detta.

    Det går utför för sektionen om det inte förekommer någon rutten och obehaglig smutskastning om kandidaterna som vill utföra gratisarbete för sektionen, det var bättre förr 🙂

  7. Per said

    Ja, verkligen. Vi minns väl alla val-SM 2000 🙂

  8. Mmmm? Någon som minns såååååå lång tillbaka?

  9. Per said

    Äh, det var ju nyss ju. Jag valdes till min första sektionspost, t ex.

  10. Mmmm? Någon som minns när Per var klubbmästare? Eller vad hans första sektionspost var 😉

    Nej då så länge sedan var det ju inte, K3 hade säkert börjat trean så det måste ju ha varit typ förra året 🙂

  11. Per said

    Klubbämastare var först. Jag var faktiskt ingenting under mitt första år.

  12. Pusselbitarna faller på plats!

    Jag är inte alls bitter på att du ska få åka hem på fredag, men det verkar vara lite farligt att flyga med BA (se DN:s förstasida).

  13. Per said

    Ja, eller hur. Katja åkte ju den 19 nov, men lite senare än det aktuella flyget.

    Du får glädja dig med att jag åker bort igen på måndag. Till Florida! 28 grader och sol enligt DN 🙂

    Och vi är inbjudna till cocktailparty
    ”Mr Jean-Jacques Dordain, Director General of the European Space Agency requests the pleasure of your company at a cocktail buffet in the presence of Mrs Lisa Fuglesang”

    Hoppas Lars och Maud är där också 🙂

  14. Tack! Nu känns allt mycket bättre 😦

    Najs! Ett litet cocktailparty som uppvärmning inför uppskjutningen, för jag hoppas verkligen att det är innan. Och Lasse och M kommer säkert att vara där 🙂

  15. Per said

    Ja, det är innan. Risk för dålig stämning på festen om den är efter en eventuell krasch.

    Ska ge mig ut med min bror i helgen och skaffa en kavaj till honom… Om han inte klarar det på egen hand.

    Verkar iaf som att ett stort gäng svenskar är på samma plan. Blir typ integralordensmiddag på Keflavik 🙂

  16. Ja det var ungefär det jag tänkte, även om man naturligtvis skulle kunna tänka sig att man firar en lyckad uppskjutning, men om något krånglar så blir det ju kanske lite avslagen stämning. Det skulle även kunna bli en väldigt långdragen tillställning om uppskjutningen blir försenad, vilken tid skulle det stå att det börjar? En timme efter uppskjutningen eller vid raketens in- utträde ur stratosfären.

    Ja, jag tror att det blir ett kul gäng som drar iväg! Ja, det är väl typ den aktiva delen av integralordensriddarna? Eller aktiva och aktiva 😉

  17. Per said

    Vi är fett med aktiva! 20/30 kom på senaste middagen, sådeså.

  18. Hur många är det som ska med ut och resa nu då? 10-15 stycken eller?

  19. Per said

    Nåt sånt. Vet inte exakt, men 10 pers har mailat till listan och sagt att de åker. Sen tillkommer nån gammal ÖF också, såklart (Elin t ex).

    Sen är ju många gifta med andra gamla fysiker, så totalt med riddare, ÖFar, respektive och andra är vi säkert 40 eller så från F.

  20. Helt sjukt! Ett stort gäng gamlingsfysiker på resande fot och sedan blir det kalas i Sthlm också med säkert en 50-70 personer vilket ger totalt cirka 100 personer! Engagerade är väl bara förnamnet 🙂 Och det är folk som gör lite eller mycket utöver det vanliga i samband med uppskjutningen. Sedan är det väl en hel hög som kommer att sitta klistrade framför TV:n! Och detta är bara vad fysiker kommer att göra 🙂

  21. Efter ett tips från en anonym källa så kan jag nu även säga GRATTIS! till Johan, Martin och Karl. Vissa nyheter reser långsammare än andra!

  22. Martin said

    Tack! Vad jag hört var det ingen smutskastning under KM-debatten. Men däremot i nästa nummer av The force i fkm-spalten (men det är nog bara sarkasm).

  23. Ja dig ska man väl egentligen gratulera två gånger, KM och kassör Fysikalen. Tror du att du kommer att ha nog att göra under de kommande två åren? 😉

    Vi ses till jul!

Lämna en kommentar