Motorvägen har flyttat

december 1, 2006

Jag har ju berättat att min lägenhet är ganska lyhörd utifrån gatan, skrikande människor mitt i natten hörs tydligt. Efter att vägen rasade lite längre bort så har den vägen nu styrts in på min gata. Så numera behöver jag inte oroa mig för att inte vakna på morgonen eftersom skrikande lastbilar, det är en uppförsbacke jag bor i, börjar köra i skytteltrafik från klockan 06:00. Så nu har jag en extra väckarklocka som väcker mig varje morgon. Men den hjälper även till på kvällen så att jag inte behöver lyssna på allt de säger på TV, jag menar det sägs ju så mycket dumt där 🙂

I tillägg till allt oväsen så är det väldigt spännande att gå över gatan, nej det finns inte så många övergångsställen, när det är mörkt, regn, regnar gör det ju nästan hela tiden här, och bilarna kör som galna. Men de jobbar på spräng för att återställa vägen eftersom det ställer till trafikproblem i alla gator runt omkring där jag bor.

13 svar to “Motorvägen har flyttat”

  1. Johan said

    Kände bara att julsuget har ökat i och med att det var premiär för lucköppningen (i min chokladkalender vill säga) i dag!

    Tre veckor kvar, snart är det jul!

  2. Mmm! Kanske ska man skaffa sig en julkalender. Det borde ju finnas någon Norgekalender med fiskolja bakom en lucka och kanske fårikål bakom en annan 🙂 Inte så mycket julstämning här dock!

    Tre veckor till jul ja, två och en halv tills jag åker hem, N-A-J-S!!

  3. Johan said

    Nej, Norgekalendern är ju säkert en med helt fel saker i, typ påskägg, eller en där jultomten ligger redan bakom lucka ett…vore roligt. 🙂

  4. Tänk vad förvånad man skulle bli! Fast jag tror inte att det är så stor skillnad faktiskt. Men deras Tv-kalender är väldigt politiskt korrekt och handlar om en skomakare från Pakistan och en massa andra folk, med utländsk härkomst, som driver butik på en gata i Oslo eller dyl. Och här tror jag man visar att alla inte firar jul på samma sätt som i Norge……väldigt fin tanke men vet inte om den är bra, ska försöka se ett avsnitt någon dag.

    Imorgon ska jag försöka ta mig ut och se om jag hittar någon kul kalender 😉

  5. Helena said

    Skont att du inte behover oroa dig over att forsova dig darborta. Jag har samma smarta losning har. Visserligen har jag ingen motorvag utanfor dorren, men ett antal tuppar och hundar gor ett bra jobb. Sen ar det inte heller ovanligt att nagon smaller lite smallare eller startar sin moped och da tror man att de ar inne i rummet.
    Men a andra sidan behover jag ju inte kopa nagot nytt batteri till min vackarklocka pa detta vis!

    Chokladkalender, mmm mmm mmm! Fast senast jag hade en glomde jag alltid att oppna den. Sa vissa dagar blev det mycket choklad istallet.

    Och snart ar det jul, idag om tre veckor bakar vi (har vi bakat) lussebullar! N-A-J-S!

    Kramar!

  6. katja said

    ja, sjuuuukt najs med lussebullar! Här är en gallup: Med eller utan russin?

    Kramar!

  7. Russin, russin och russin!

    Najs!

    🙂

    Kram!

  8. Johan said

    Lätt russin.

    Men det är väl bara en Gallup om Gallup gör det?
    Oklar terminologi här…

  9. Helena said

    Utan russin ar bast!

  10. H har fel utan att veta om det! 😉

    Det ska vara med russin!

  11. Men om det ska vara på det viset så kan jag vara för utan russin 🙂

  12. Helena said

    MEH!
    Bara tva isf!

Kommentera

