Julstress i Stavanger

december 2, 2006

Var ute mindre än en timme på stan idag och det börjar bli ”helt villt” på stan med julhandel, skrikande barn och föräldrar. Och då pratar jag om den lilla staden Stavanger. Alla butiker med traditionella julklappar var packade idag så som bokhandeln, leksaksaffären och teknikbutikerna. Jag tröttnade efter fem minuter i stressen och pressen i ett av köpcentren nere i stan, puh!

Jag försökte hitta en julkalender med en överraskning bakom varje lucka men tyvärr fanns ingen. Jag var inne på en välsorterad godisbutik, de hade chokladtomtar i alla storlekar och former även en massa annat godis, men de hade ingen kalender överhuvudtaget. Besviken? Ja verkligen! Jag hade verkligen sett fram emot att få en chokladbit varje dag🙂

Att de skulle ha en kalender med fisk eller fårikål bakom luckorna tror jag bara var en önskedröm. Men det hade nog varit lite för enkelt för de bortskämda norska barnen, de skulle nog ha haft en kalender med mobiltelefon och tv-spel bakom varje lucka. Jag anar inte hur mycket pengar som kommer att spenderas på julklappar i Norge men det är nog en ansenlig summa per person.

Kommentera

