Hur var det på kalaset igår?

december 8, 2006

Varför skolkar du?

8 svar to “Hur var det på kalaset igår?”

  1. Johan said

    Det gör jag inte och jag tyckte det var en kul grej, men tyvärr med rejäl antiklimaxvarning i slutet. Städningen var dock en hit i vanlig ordning…

  2. Det brukar vara en hit!

    Har ni inga föreläsningar nu för tiden? Eller kan du allt redan?

    Jag läste minut-för-minut listan på DN och när man kom fram till 03:37 och det står att uppskjutningen är avbruten kändes det lite surt. Jag hörde dock folk på radion uttrycka att det var fegt av NASA att avbryta uppskjutningen, jag tror inte att NASA lägger in så mycket känslor i sina beslut om att lyfta eller ej. Men när hon på radion tyckte att det var taskigt mot alla som hade uppesittarkväll kände jag att naturligtvis borde NASA ta hänsyn till denna åsikt😉

  3. Johan said

    Smart. Det är klart att man ska resonera så, jag menar det tar väl bara en 5-10 år tills man har byggt en ny rymdfärja och utbildat 7 nya astronauter (om det nu skulle gå åt skogen rejält), plus att det väl bara kostar som ett mindre u-lands BNP att ha ett misslyckat uppsjkutningsförsök (alltså om man måste avbryta). Sen behövde man ju inte ha uppesittarkväll om man var i USA, det tänkte nog NASA på också.

    Och vi har faktiskt en föreläsning i dag, men jag är i nuläget inte i form för en sådan, lite mer än 5 timmars sömn gör sitt…;) Wee! Tentaperiod!

  4. Härligt med sömn men många gånger överskattat😉

    Ja, nej jag tror också att de stoppar uppskjutningar på rent jävulskap mot alla som sitter och tittar.

    Ja, er tentaperiod börjar nu. Men det betyder ju också att det snart är jul och semester! Och det är ju det som är najs med tentaperioder.

  5. Johan said

    Ja, det är ju skönt med tentaperiod, men just nu är jag inte i toppform, så vi tar det där med plugg i morgon…två veckor till jul är ju sjukt soft.

  6. Så sliten?! Sitter du bara och slösurfar nu eller? Är det inte en ny fest ikväll då? Eller nej det stämmer nästa försök är först på söndag morgon😉 Undrar hur detta upplevs av våra vänner som är på plats för att se uppskjutningen?

  7. Johan said

    Ja, jag är faktiskt riktigt sliten i dag, har gjort kanske en viktig sak, sen satt jag och kollade en del på när folk spelade datorspel på projektorduk i Konsulatet, mer underhållande än jag hade trott. Ska sova mycket i natt.

    Och om det ska bli någon mer uppskjutningsgasque får nya styret stå för det…:)

  8. Helt rätt J! F..n de nya ska väl göra något också!

    Jag menar vad är vitsen annars med att välja ett nytt styre före nyår?

    Sov gott om än du redan sover😉

Kommentera

