Referenser?

december 8, 2006

Vem ska man ta på KTH, hur vill man att en professor på KTH ska uppfattas? Virrig och väldigt gammal eller är risken då att den som vill kolla referensen tvivlar på att han vet vem det är han överhuvudtaget pratar om? Eller ska man försöka hitta en med tung titel så som prefekt eller studierektor?

unsure.gif

Ja, jag måste ju välja någon så det får bli… ole dole doff kinke lane koff koffe lane binke bane…

Hmm? Ingen bra ide tror jag. Det är ju inte som att jag inte känner någon men heller inte så att jag tycker att någon är så mycket bättre. På Hållf. finns det säkert en hel hög att fråga som också gör det utan protest och säger säkert bra saker, men de är ju inte personliga för fem öre. Att välja en äldre person från Fysik skulle ju även det vara möjligt. Han skulle kunna vara mer personlig men också mycket mer flummig, kanske lite för flummig. Alla dessa val man måste ta hela tiden🙂

Nu är det för sent med goda råd! Någon är redan tillfrågad, och tackade konstigt nog gladeligen ja, och bollen är i rullning!

6 svar to “Referenser?”

  1. K said

    Om personen i fråga backar ur kan du alltid ta mig😉
    Men jag måste nog tyvärr berätta för dem att du är ganska vek och inte slåss så bra utan får ta till tjuvknep…

  2. Tack K! Jag ska komma ihåg detta om du någon gång behöver hjälp, jag vet inte med vad men kanske sommarjobb eller något liknande😀

  3. Helena said

    Det jag undrar ar om det finns ett Stockholm i Stavanger?

    Precis som, om man ska tro min resedagbok, finns ett arlanda i Antigua, Guatemala😉

    Det ar inte latt att halla reda pa manga saker

  4. Jaha du menar så! Nja jag tolkar det lite mer som om det är vad inlägget handlar om och inte bara vart det skrivs! Men annars är det en kul tanke, på samma sätt som att Paris ligger strax utanför Uppsala😉

  5. Helena said

    Jaha, ja da blir det ju annorlunda😉

  6. Ja, eller så är det en efterkonstruktion som funkar ganska bra😀

Kommentera

