Svart i Stavanger

december 10, 2006

När var det senast ett 20 minuter strömavbrott i Stockholm? Nej jag kommer inte ihåg det, kanske ett två till fem minuter långt stopp ja men inte 20 minuter. Det är ju skönt att man har bärbar i alla fall då kan man ju bara köra vidare i mörkret🙂 Det enda man måste göra är att dra ner på ljusstyrkan på skärmen.

blackout.jpg 

Märkligt?!

2 svar to “Svart i Stavanger”

  1. Johan said

    Innan jag såg bilden tänkte jag faktiskt på olja, med tanke på titeln. Men det var ett ganska långt avbrott, det har du rätt i. Å andra sidan var det väl ett tvådagars strömavbrott i Kista för några år sedan när det brann i någon stor ledning i Akalla, eller? Mina föräldrar brukar berätta om vintern 1984 bär det var strömavbrott här hemma i norrort i tre dagar. Det kanske du har minnen av om det ägde rum i Täby också? Hos mig är minnet lite suddigt…😉

  2. Lite suddigt🙂

    Tre dagar är väldigt lång tid! Särskilt om det är vinter och kallt ute. 1984 det är sååå länge sedan att inte ens jag var född då…… jo det var jag kanske men det var på håret att jag hade blivit det😉

    Jo det var även ett, eller flera som jag minns det, långt elavbrott i Kista på grund av brand i en kabeltunnel ut till dit.

Kommentera

