Nu drar jag!

december 15, 2006

Ja om det ändå hade varit så väl men en liten seg helg är det jag har kvar innan jag drar hemåt. Ja just det, mina inlägg måste ju numera ha djup och mening för att jag ska få lägga ut dem, eller hur? Vad kan ha djup och mening en fredagsmorgon i ett regnigt Stavanger?

nutidraket295.jpg

Att berätta om hur dåliga de är på att köra lastbil och backa med kranbil är liksom inte djup nog, även om gropen de höll på att backa ner kranbilen i var väldigt djup. Lastbilen som körde fast i en av de centralaste rondellerna höll på att transportera brodelar till det hål som skapades i vägen alldeles i närheten av min lägenhet. Inte som att trafikproblemen efter att det hålet skapades blev bättre av att en långtradare nu stängde av en rondell. Nu har ju ingen av dessa nyheter något större djup eller mening så jag måste nog skriva om något annat, frågan är bara vad?

stupet2.jpg

Ett gäng tokar som är uppe och spelar musik i snö och oväder på Prekestolen är ju bara ett stunt för att få uppmärksamhet. Det kanske ser häftigt ut men något djup eller mening har det då bestämt inte!

preke.jpg

Att jag väntar på sågning av min rapport från min handledare idag, nu kommer ju inte den att komma för ens senare idag så, är det ju inte mycket djup och mening i. Men det är bra att få den genomläsningen nu före jul och inte minst före helgen så att jag har något att göra i helgen och över jul.

paper.jpg

Att jag fått besked om att jag är välkommen på tredje intervjuomgången på Mörbyfirman är ju inte heller någon djup och meningsfull nyhet, det kommer att bli svårt framöver. Att det blir ett par hektiska dagar före jul är ju inte heller mycket att prata om. Fullt ös nästa vecka med en massa resande, packande, möten och festande, men detta innehåller ju inte heller något som jag skulle uppfatta som djupt.

job.JPG

Nej, jag tror att jag från sluta skriva nu eftersom det här bara rinner iväg i en massa ytligt och meningslöst bladder, och det vill vi ju i alla fall inte se i inläggen!

Ha en djup och meningsfull dag!😉

4 svar to “Nu drar jag!”

  1. Johan said

    Tredje intervjuomgången = najs.

    Men du, kan du inte skriva om något djupt och meingsfullt i stället för att bara sitta och babbla?🙂

  2. Alltså det blir svårt eftersom jag är en så ytlig och meningstom person! Vad ska jag göra liksom? Jag kan ju inte bli djupare liksom, och hur skapar man mening?

  3. Helena said

    Men roligt var det iaf🙂
    Men det kanske jag tycker bara for att jag inte ar en djup och meningsfull person.

    Jag ska ha min djupa och meningsfulla dag bland Mayatemplen i Tikal. Det kanske kvalar in som meningsfullt nar jag tanker efter.

    Kram!

  4. Roligt är inte nog! Vi har nu faktiskt satt standarden till djup och meningsfull! Då går det ju inte att komma dragandes med roliga, lättsamt eller bara lite kul! Nej det ska vara tuuuuunga saker, frågor om allvarliga saker.

    Eller så s….r jag blankt i det, det är inte så allvarligt eftersom jag är ytlig och meningstom😉 , och är snurrig, tunn, galen, virrig och allmänt osammanhängande! Det är mycket roligare! Och då menar jag banne mig Svenskt rolig!😉

    Ha det en ytligt och rolig kväll!!😀

Kommentera

