Packa och dra!

december 16, 2006

Nja, inte kanske så fyndigt men ju närmare man kommer desto mer upptagen av det blir man, eller jag! Men det stämmer väldigt bra in på vilken mode jag är i. Så idag ska jag åka ut till ett stort köpcenter och titta om jag ska köpa några julklappar eller inte. Risken är stor att jag kommer ut dit vid tolv och är hungrig och börja trängas för att äta och sedan när jag har ätit så är jag så less på alla människor att jag åker hem utan att ha gjort ett dugg!

Annars kommer dagen gå ut på att städa, tvätta och förbereda vad jag ska ta hem och vad jag kan lämna. Ju mer jag kan ta hem nu som jag inte behöver i januari desto mindre packning när jag ska hem för gott. Men nästan allt jag har haft med mig har jag fått användning för, till och med kostymen vilket jag tror är första gången på de sex år jag släpat med mig finare kläder. Åren innan så var det inte så stor sannolikhet att man skulle ha användning för något finare än jeans och t-shirt, och nästan så att det ibland var lite för fint😉 Innan jag började på Statoil så var ju nästan jeans och skjorta för fina kläder att ha till vardags på kontoret, det var kanske ok om skulle på möte med kund eller liknande.

snobb.jpg På det företag där jag kanske kommer att befinna mig om ett par månader vet jag inte riktigt vad jag ska säga om klädstil. Det är ju en helt ny avdelning som ska öppnas så kanske kan man vara med och påverka vilken nivå det ska ligga på.  Jag menar inte att det ska vara slips och skräddarsydd kostym varje dag men att komma i ett par mjukisar och trasig t-shirt är inte vad jag anser vara arbetskläder, jo om du gömmer dem under en overall eller andra tjänstekläder direkt när du kommer till jobbet inte annars! Och stilen som jag sett hittills är skjorta, ja, men vilken typ och passform? Mmm, det fanns kanske mer att önska där😉

Uppdatering, efter att jag varit på storcentret:

Mycket riktigt, efter att det tog 15 minuter att ta om 25 personer på bussen och därför var just 15 minuter sena från startstationen för bussen, så var trängseln på Kvadrat som stället heter packat. Jag som älskar att trängas, svettas, slita och dra i klädesplagg trivdes som fisken i vattnet där. Eller så började jag tröttna redan när jag kom in genom entrén. Jag slängde i alla fall i mig en lunch och drev runt i en timme och tittade på saker. Jag bestämde mig dock för att inte köpa något eftersom det är dyrare än i Sverige, jag måste släpa och sist men inte minst så hittade jag faktiskt inget jag ville ha😀

15 svar to “Packa och dra!”

  1. Johan said

    Haha, själv var jag också ute och letade lite i dag, och det är inte lätt när det är svårt, inte blir det lättare av att det är galet mycket folk i stan sista helgen före jul, men man ska väl inte klaga, jag har ju bara mig själv att skylla på vad gäller den sena starten.

  2. Nu ska du inte lägga skuld på dig själv! Det är inte ditt fel!😉

    Ett bra förslag är annars att gå ut och handla på julaftonsmorgon, alla butiker är öppna och väldigt få personer ute och shoppar! De har säkert andra tråkiga saker för sig😀

  3. Johan said

    Mmm, men då ska jag ju jobba…;-)

    Taskig tajming.

  4. FEL! Där har du ju världen chans! Jag tror inte att du ser möjligheterna på ditt jobb bara. Här har du en chans som inte kommer tillbaka, du ska naturligtvis göra alla presenter själv på jobbet på julafton! Tänk vad förvånade alla ska bli!

    Om inte det passar så var det bara j….t orutt!
    😉

  5. Helena said

    Men halla, hittade inte nagot som du ville ha??? Var det inte julklappar du skulle kopa?

    Men annars verkar du ju haft en toppendag, precis som Johan. Sjalv var jag uppe klockan fyra och forsokte, i morkret, hitta mina saker. Anledningen till den tidiga morgonen var att se soluppgangen fran toppen av ett tempel. Det var verkligen inte sa dumt!

  6. Helena said

    Forresten undrar jag vad som har hant med de andra? Varfor ar det bara vi som skriver pa den har bloggen? Dalig stil…

    Och N, jag tror inte att det hade funnits fler batar en timme tidigare heller. Men lite ironiskt var det allt.

  7. Nej? Det är ju naturligtvis presenter till mig jag letar efter! Menar du att jag skulle ut och köpa åt någon annan? Nej sånt larv håller jag inte på med!

    Ja, lite dålig stil är det allt men jag tror att det beror på julstress och tentastress just nu i alla fall. Tidigare så tror jag att det den djupa och långa diskussionen vi tre hade som gjorde att ingen annan vågade kommentera, det var liksom lite för avancerad nivå för de flesta😉

    Tur det där med båten, det var ju liksom bara ett extremfall som aldrig skulle inträffa. Det var ju som helt orimligt att anta men vi lekte med tanken. Helt villt, som någon skulle uttryck det😀

  8. katja said

    meh… vad är det man får utstå här egentligen? :¨¨( En så ledsen smiley får ni nu.

    här ska jag rada upp skälen till min fattiga närvaro:

    måndag-torsdag: Jag tentapluggar med seriösa klubben på fysikcentrum. Inte ok att surfa.🙂

    fredag: Jag misslyckas kapitalt på min tenta o
    efter 4 timmar lämnar jag in blankt, hinner precis utanför dörren innan jag totalt går ner mig i en liten gråt-hög över mig själv och mina misslyckanden.

    lördag: från 8 på morgonen befinner jag mig på arbetsläger i föräldrahemmet under eget befäl. jag och mamma handlar, tvättar, lagar lunch ohc trerätters middag samt bakar lussebullar (mmm… jag är nog lussebullsproffset!)

    söndag: jag och per tar en slö dag. jag städar med hanna och handlar ig-mat på willys. jag hade haft tid att skriva nåt. jag vet. här finns inga dåliga ursäkter längre.

    måndag: DET HÄNDER!!!!! Jag tänker drömmande på business time medan jag skriver här.

    ”And then you tell me you want some more… well, I’m not surprised”

    Vi får se om det händer😉

  9. Det är uppenbart att du har haft en riktigt tråkig väcka! Hoppas att lite blajandet på bloggen kan liva upp dig! Och vi saknade ju dig bara! Vi vill höra mer från dig och kunna ropa glada tillrop till dig på måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag! På söndagen vill vi bara höra att du lever men jag tror inte att du behövde något glatt tillrop då😉

    Men jag gissar att du har ett välförtjänt jullov nu?

  10. katja said

    hehe… tja, välförtjänt och välförtjänt… jag fick ju inte nåt bra betyg på styrteorin, trots att det var det enda jag pysslade med under hösten. Det irriterar mig mycket!

    men annars… ska väl tillåta mig att ha det lite lugnt och skönt🙂

    är det tänkt att vara någon typ julklappsutdelning den 22? Isf borde jag ta tag i det nu🙂

  11. Julklappsutdelning!? Ehh? Ja, kanske det. Jag pratade med H igår men vi är inte helt uppdaterade på vad som kommer till att ske utöver det vi ”vet” att ska ske så som bullar, glögg, (gurksprit) och trevligt återseende!😀

    Men H åker ju hem dagen efter klockan 10:00 tror jag så det är nog en bra ide! Om någon har en annan åsikt i denna fråga så bara kasta ut den!
    🙂

  12. K said

    Hej Hej!

    Var det mig ni pratade om däruppe? Jag har inget fint schema för vad jag har gjort men man kan väl säga att jag har varit inne i dimman, börjar se slutet på tunneln och har näsan över vattnen.
    Det har varit tentor och inluppar och assning och dop och teaterdejter och familjeträffar och träffakompisarsommaninteträffarsåoftaförattmangårtekniskfysik
    och städa och fixa matlåda och köpa julklappar. Typ. Och lite till tror jag. Men det har varit kul, det är inte så att jag är stressad men mina bloggkommentarer har liksom legat på is.🙂
    Men nu är det ju nästan jul! Det är bara en tenta imorgon, tentapub på kvällen, tentarättning hela torsdagen, bullbak på fredagen och den sista julshoppingen där emellan någonstans.

    Angående bullbaket så hade jag tänkt något sånt här: Jag fixar bullingredienser och julmust(vi har sjukt mycket över sedan flix var här), vuxendricka kan kanske någon vuxen fixa?😉
    Julklappar? Alltså, på hawaii får man ju ge julklappar om man vill och det gäller väl här också, eller?

  13. Vi syftade inte på några speciella men……..

    Det låter stort när katten.., ja ni vet vad😉 Låter som en plan med bullbaket, men jag missade vilken tid det börjar? Jag har gurkdricka men jag vet att H ville ha glögg så det ska väl någon kunna fixa.
    😀

  14. Johan said

    Om jag ska vara ärlig så vet jag inte om jag är redo att testa gurkdricka så här nära jul, vid jul försöker jag undvika saker som är ovanliga, till exempel att bli förförd av en gurka…😉

  15. Nej just DET tror jag också du ska undvika!😉

Kommentera

