Borde ha dragit

december 17, 2006

När jag plötsligt står här en halv vecka tills jag åker hem så känns det faktiskt som att dessa tre arbetsdagar hade jag kunnat vara förutan! Men det är lättare att motivera för arbetskamrater att vara borta torsdag och fredag men inte en hel vecka. Vissa tycker redan det att jag ska vara hemma över både jul och nyår är långlov! Här ska man på något sätt ta hänsyn till att dessa människor är i den stad de föddes, har familj och vänner. Att jag inte direkt har något av dessa skäl för att stanna tänker de inte alltid på och flera tror ju faktiskt att jag bor och är fast anställd här, vilket vi ju alla vet inte är hela sanningen 😉

Men i alla fall så här i efterhand känns det som att jag borde ha åkt hem i fredags, jag hade förvisso inte fått min rapport då men det hade säkert gått att lösa på annat sätt. Jag ska ju till Oslo på tisdag och det hade jag ju fortfarande kunnat göra bara att jag flugit från Stockholm till Oslo istället för från Stavanger. Då hade jag även kunnat få min kommenterade rapport, men jag e inte bitter 😀

16 svar to “Borde ha dragit”

  1. Helena said

    I know the feeling!
    Har ar det molnigt och eftersom det ar sondag hander det inte mycket. Jag aker tillbaka till Antigua inatt, bussen gar klockan 10 ikvall.
    En hel dag att sla ihjal med andra ord 😉

  2. Det är väl så det är när man planerar saker långt i förväg! Man tror att någon ska bry sig om när man kommer på morgonen och när man går hem på kvällen, men så fel man kan ha 😉 Och vad lär vi oss av detta? Sluta planera saker in i minsta detalj det blir bara fel! Eller man inser för sent att det hade gått lika bra utan den rigorösa planeringen.

    Nu är det ju i alla fall inte långt kvar, försök ta lite bilder och tänk att snart är du tillbaka i regniga Stockholm och då kommer du att sakna de ”tråkiga” stunderna i Guatemala 🙂

  3. Helena said

    Jag har tagit bilder, jag har stundtals kant mig som en japan 😉

    Och regniga Stockholm har finnfemfel, det har inte Guatemala!

  4. Coolt! Bilder kan alltid vara bra att ha!

    Och du har naturligtvis helt rätt! Även om jag tror att två femtedelar av finnfemfel sover sin törnrosasömn just nu 😉

  5. Helena said

    Nu? Ar inte klockan en sadar halv sex pa kvallen hemma? Inte ens jag gar och lagger mig sa tidigt 😉

  6. Jag pratar om något längre och djupare, som pågår hela tiden, lite som vinterdvala 😉

  7. Helena said

    Jaja, ja det ar klart. Tankte inte pa det…

  8. Jag menar det på ett positivt sätt för då kommer det ju att vara så mycket mer energi kvar när vi kommer hem att det bara kommer sprudla och bubbla i alla hörn och krokar 😉

    Men efter onsdag, tror jag, så har vi väl passerat det värsta så då blir det bara bättre och bättre! Alltså efter att JAG har kommit hem ljuset, inget högmod här inte bara sanningen 😀

  9. Helena said

    Haha, ja bara sanningen!

    Skont att de stackarna har nagot att se framemot i tentamorkret 🙂

  10. Visst är de lyckligt ovetande om vad som komma skall 😉

    Vi är lite som de två? Vise människorna som kommer så här före jul med lyckönskningar för ett nytt och bättre år?! Jo så var det väl historien gick 😉

  11. Helena said

    Beror lite pa vilken historia forstas 😉

  12. Rätt inställning! Vi skapar historia här 😀

  13. Helena said

    Ja det ar klart!

  14. Plötsligt kom det in någon som jag inte känner! Sorry!

  15. katja said

    Say what?!? Den där sista kommentaren är väldigt lösryckt, Niklas. En person du inte känner… som kommer in var då någonstans?!? Hmmm…

    Här får ni en rolig historia som min bror lärde mig.

    ”Do you know why Santa Claus doesn’t have any children?

    He only comes once a year, and when he does he comes down the chimney”

    Den är ju ganska kul iaf tycker jag. 🙂

  16. Det var en person som hade lagt in ett inlägg efter H:s som inte på något sätt passade in här! Jag raderade det meddelandet men min kommentar blev kvar och ser aningens underlig ut. Men det finns ju alltid folk som vill försöka vara roliga alternativ locka folk till sin blogg med otrevliga uttalanden! Men här fick han inte vara med så länge!

    Jo den var ju lite kul 😉

Kommentera

