Rapportläsning som drar ut på tiden

december 18, 2006

Ja, min handledare skulle ju ha läst rapporten efter lunch i fredags, under helgen och det sista nu är före lunch idag. Att saker dra ut på tiden gör mig inte så mycket men tiden går och jag skulle ju tycka att det vore väldigt bra att få det innan jag åker hem. Risken att tiden springer ifrån honom är överhängande eftersom jag vet att han är extremt upptagen och rapporten är ju inte läst på några minuter! Det är ju typ 30 sidor tung teknisk text, uuuuh! Jag har full förståelse för att det inte bara är kul och lätta att läsa. Men eftersom han inte haft tid fram tills nu, och egentligen inte nu heller, så måste han ju bara läsa den för att jag ska få någon som helst feedback på arbetet.

Så denna förmiddag kommer jag att surfa, surfa och skriva blaj! Men ibland behöver man göra sådant också även om det inte känns helt meningsfullt att sitta här för att göra sådan, jag hade mycket hellre suttit i Stockholm och gjort detta😉

Men det är ju lite kul att inte ha en massa att göra idag eftersom det är lite kalabalik på grund av fusionen. Det ska bli lite spännande att höra vad det nya bolaget ska heta och hur det ska drivas. Det interna nätverket kraschade alldeles nyligen på grund av att förmodligen alla 25 000 anställda på Statoil är inne och läser nyheten samt en massa andra kommentarer från ledningen om jobb och så vidare. På Hydro jobbar man ju med väldigt många konsulter vilket även Statoil har och de är ju de första som åker vid en fusion. Där jag sitter är tre av fem konsulter och de är ju extra oroliga eftersom det är de som skulle åka först och även är de som sist får information om vad som händer.

Lite beroende på vad som kommer ut av min handledare i fråga om vad han saknar i min rapport för vad jag måste göra under jul och i januari. Jag räknade lite på hur mycket tid jag potentiellt har kvar till mitt ex-jobb. Om jag räknar från det att jag åker hem på onsdag så är det ju typ sex veckor kvar tills det att jag åker hem från Norge för gott. Och om det mot förmodan skulle vara katastrof, helt fel eller bara att han inte gillar vad han läser så kan dessa sex veckor, utan större ansträngning, sträckas till att bli tio, elva arbetsveckor.

 overworked.jpg

Och som ni förstår pratar jag ju om arbetstimmar här. Men att jobba typ tolv timmar om dagen och på helgen så går det ju. Men om jag blir tvungen att jobba så mycket så skulle det mer eller mindre betyda att allt jag gjort hittills bara är skräp eftersom HELA ex-jobbet är tjugo poäng och i dessa poäng ingår inläsning, utförande och presentation vilka alla ska vara ungefär lika stora delar. Så att jag ska hinna bli klar i tid ser jag kanske inte som något stort problem, denna diskussion säger inget om kvaliteten! Men om det blir som jag tror att han kommer att tycka att det är ganska bra och att han bara vill ha lite mer, lite tydligare kanske så är fyra veckor efter jul ganska mycket tid för att bara rätta till kommentarer. Det är liksom inte så mycket arbete att komplettera texten i en rapport som att skriva om något. Men hur hans kommentarer kommer att se ut är ännu okänt, så vi får väl se när han väl är klar😉 Blajblaj😀

Kommentera

