dra, drar, drog, dragit

december 19, 2006

Ja det är så man säger det och snart är det precis vad jag gör, gjorde, gjort.

Och det ska bli så härligt att få lite semester och träffa lite kända ansikten! Det är ju kul att vara borta till viss del men sedan är det faktiskt skönt att komma hem igen. Att bara ta det lugnt i sin egen lägenhet är ofta ett väldigt underskattat nöje. Och efter dagens resa och med den en timmes försening så börjar jag faktiskt tröttna på att flänga runt och hänga på flygplatser. Det är liksom för mycket väntan och det är klart att det inte finns så mycket till alternativ på vissa rutter men att pendla är inte bara kul.

paraply.jpg

Var inte detta Stockholm för några veckor sedan?

Aaah! Vad skönt det ska bli att komma hem till ett vitt och juligt Vinter-Stockholm, eller var det regn och plusgrader där också? Ja ja, det kommer att bli snö och svinkallt natten mellan den 20 och 21 december! Så huvudrubriken på alla dagstidningar kommer att bli ”Snökaoset överraskade/lamslog Stockholm”😉 Kanske någon variant men det är vad jag har beställt i alla fall😀

5 svar to “dra, drar, drog, dragit”

  1. Johan said

    Här hemma snöar det nu om du undrar…men det kan ju vara så att det smälter bort under dagen i morgon och en rejäl storm drar in över huvudstaden under natten, man vet ju aldrig.

  2. NAJS! Aaah! Så är det! Det var såå min beställning var😉

  3. katja said

    det är fruset ute nu oxå, mer lite frostsnö än snö dock. men igår! ojojoj, jag hade en av mina mysigaste pendlarturer någonsin när jag på kvällen cyklade till Friskis på Sveavägen. Det var alldeles vitt ute av all snö, det snöade på mig då oxå och alldeles tyst och mjukt kunde jag rulla fram på mina dubbdäck med världens bästa grepp. Bra uppvärmning inför döjobbigt spinningpass🙂

  4. Det låter så himla najs! Idag när jag kom ut genom dörren var jag tvungen att ta av mig halsduken och öppna jackan för att inte omedelbart svettas sönder! Härligt med vinter! 😉 Den härliga tystnadskontrasten när första snön faller😀

  5. Helena said

    Jag tackar helst nej till snostorm over stockholm inatt for det skulle med stor sakerhet innebara forseningar for t.ex. ett litet flygplan som kommer fran Madrid.
    Och det, det star inte pa min onskelista😉

Kommentera

