Sista gången

januari 7, 2007

Insåg plötsligt att ikväll kan vara sista gången jag med ångest i magen packar för att åka till Norge på lite obestämd tid. Jag kommer ju säkert att åka till Trondheim en del på nya jobbet men det kommer att bli någonting helt annorlunda eftersom jag troligtvis inte kommer att vara borta över helger eller i alla fall inga längre stunder. Och oavsett så har jag då mitt kontor i Sverige och är bara på besök i Norge, helt villt! Så otroligt skönt att slippa detta resande! Jag har med råge tröttnat på att alltid arbeta på resande fot och leva ur en väska under flera månader.

Det kommer att bli en lite jobbig period nu eftersom de jag jobbar med kommer jag ju mest troligt aldrig mer att träffa. Det är förstås inte första gången jag har tagit farväl av arbetskamrater för gott men det är alltid lite extra svårt när man ska säga ”hej då och ha ett underbart liv”. Det är klart man kan låtsas att ”vi måste hålla kontakten” men det har man kanske inte gjort tidigare och varför skulle man göra det nu? Nej och säga att ”vi ses säkert” när personen bor i Kanada, en byhåla i Norge eller i en by i nordligaste Skottland så kommer vi inte att ”träffas”, om vi gör det så är det en olyckshändelse. Så jag brukar hoppas på att så många som möjligt är bortresta eller har gått hem när jag drar, det är liksom det enklaste.

Det kommer att komma ett ”året som gått” inlägg men inte idag utan troligast i helgen när jag kanske har lite mer tid att skriva 😉

3 svar to “Sista gången”

  1. Helena said

    Har mer tid att skriva i helgen?? Jag förstår inte vad du menar… 😉 Är det inte på jobbet tiden finns?

    Katja och jag misslyckas allt som oftast med termotalen men vi hänger inte läpp för det utan intalar oss att vi bara har lite otur, är lite ovana, har glömt lite termo och att det snart kommer att gå bättre. Självbedrägeri på hög nivå med andra ord 😉

    Hälsa Norge från mig!
    Kram

  2. Johan said

    Håller med om att det kan vara jobbigt att ta farväl av alla, men du får se det positiva, du har ju lite tid på dig att förbereda dig och sedan är det väl bara skönt att vara klar i Norge (och med exjobbet…).

    I övrigt ser jag fram emot ”året som gått”-inlägget, det blir säkert grymt.

    Ha det!

  3. Det jag hörde över Skype lät inte som det var så mycket otur i alla fall 😉

    Ja det ska bli skönt att bli klar och det var även lite av känslan igår kväll också. Det gäller att njuta av ångesten nu snart kan det vara för sent 🙂

Kommentera

