Lång resa

januari 8, 2007

Som vanligt är det alltid ett litet äventyr att åka till Stavanger. Idag kändes det riktigt bra när vi lämnade Stockholm för vi var nästan före tidtabell och allt verkade vara frid och fröjd. Det var naturligtvis bara en villfarelse för vad som komma skulle i Oslo. För att efter att jag klätt på mig mina kläder igen efter att gått genom säkerhetskontrollen in och gått på mitt plan i tid kom det, någon hade krockat med flygplanet och gjort en buckla i lacken. Detta kan tydligen vara ok om den inte är för stor, säkert beroende på vart och form kanske. Så att de skulle komma fram till detta tog först 45 minuter och sedan när de insåg att halva vingen var borta fick vi byta plan. Detta gjorde att jag blev ungefär en och en halv timme försenad, mycket kul.

Väl tillbaka på kontoret så hade jag i alla fall fått tillbaka min rapport och denna gång med lite vettiga kommentarer. Han som tittat på min rapport den här gången är doktor och vet hur man gör när man ska kommentera på något, det bygger liksom på att man ska läsa det man ska kommentera på. Han hade väldigt bra och ibland lite jobbiga kommentarer som faktiskt skapar lite arbete för mig, tolka rätt jag ville ha dessa kommentarer. Och rapporten är ju mer eller mindre färdig vilket gör att de flesta kommentarerna är väldigt lätta att åtgärda. Det var några som kräver lite mer arbete men det är ju inget som kommer att räcka längre än denna vecka skulle jag tro.

Resan som jag skulle göra till Oslo imorgon blev som tur var uppskjuten till tisdag nästa vecka, det gör även att jag missar det andra mötet som också blir flyttat en vecka framåt. Det gjorde absolut inget eftersom det hade blivit väldigt stressigt om jag skulle ha flugit dit imorgon.

4 svar to “Lång resa”

  1. Assbiatches said

    Dålig aktivitet på kommentarerna på det här stället. Vad har du för kompisar egentligen? Värsta tråkmånsarna…

    Men termo är ju inte så värst party förstås. Å andra sidan kanske det borde tala för att slösurfandet ökar… Men vi har varit väldigt disciplinerade. Mycket olikt oss, vi vet😉

  2. Men det är lite upp och ned med kommenterandet, ibland är det som vi vet väldigt mycket medan andra dagar inget alls. Nu måste jag säga att även mitt hängande på bloggen minskat mycket efter jul eftersom jag har mer att göra nu än innan jul. Men jag vet ju hur mycket jag var inne på bloggen när jag var hemma så jag är mest förvånad att det är kommentarer överhuvudtaget😉

  3. katja said

    När du är hemma behöver du ju inte blogga – då är du ju med oss!
    Bloggen är ju vår tröst i mörkret när du åker till Norge😉

  4. Helt rätt men det har ju faktiskt varit lite kul också eftersom du kan förmedla, kommunicera, på ett annat sätt än när du pratar och umgås med folk. Men naturligtvis ska jag umgås istället för att skriva😉

Kommentera

