Mångordig

januari 9, 2007

Ja, igår berättade jag om min lycka över att fått så mycket bra och givande kommentarer från en person här på huset och idag får jag väl säga det omvända om responsen från min examinator. Jag skickar ett ganska långt brev och svaret som jag hade väntat mig kom inte med dess lite mindre slöe bror ”Uppfattat!” kom istället. Vad ska man säga?

Ja i alla fall så verkar det som jag kommer hem den 26 januari nu eftersom min handledare här slutar måndagen veckan efter och att han skulle göra något som helst vettigt denna dag är mindre än noll. Han tyckte även att det skulle vara ganska naturligt att jag åkte hem innan han slutade. Fick även höra att de jag ska börja jobba för faktiskt hade hört av sig till honom, som given referens alltså. Frågade en av de andra och fick uppfattningen att de inte hört av sig till denne, hade gett namn på tre personer en på Statoil, en från Acergy och en professor på KTH. Men jag har inte fått veta vad han sa vilket kunde ha varit lite intressant, kanske kan jag få det av den som faktiskt ringde från Mörbyfirman. Inte för att det spelar någon roll men det kan alltid vara intressant att veta vad/hur de frågar ens referenser.

Som en följd av att min handledare slutar så kommer vi att strunta i att åka ner till Oslo något mer, det skulle inte ge så mycket med ett möte till. Så det som jag kommer att göra nu istället är att få rapporten färdig och sedan börja fundera på va f.. jag ska berätta om på presentationen? Det är liksom inte helt självklart eftersom det snabbt blir väldigt förvirrat när allt är nytt. Ja, något ska jag väl kunna bluddra om i 30 minuter, måste bara försöka hitta lite fina bilder nu innan jag blir utkastad från datanätverket.

En nyhet som dök upp nu efter jul är att jag kanske inte kommer att kunna äta mat inne på Statoil efter torsdag. Detta på grund av att de ska införa ett nytt system där man laddar sitt id-kort med pengar via automater runt om på bygget. Det är då naturligtvis så att det endast går att ladda med hjälp av norska bankkort och inte kreditkort eller svenska bankkort. Och jag har inget norskt bankkort och jag tänker inte skaffa ett för att kunna äta mat i kantinen de sista två veckorna. Jag har skickat ett mejl till ansvarig och undrar hur han tycker att jag ska göra eller om det inte kommer att finnas något ställe där man kan ladda med pengar. Vi får se om han svara innan det är infört! Det vore kanske lite för mycket att hoppas på😉

2 svar to “Mångordig”

  1. Assbiatches said

    Tjihoo! 26 januari är ju ”skitsnart”! (citat Katja) Det tycker vi är bra😀

    När ska du presentera exjobbet? Vi vill lyssna! Och vi ställer såklart upp och festar loss också😉 Gurk-G&T kanske? Vi får laga god mat också, du är nog hungrig om du inte ätit på två veckor…

  2. Ja, det är ju nästan bara två veckor, i alla fall på fredag. Så nu gäller det bara att jag blir klar med rapporten🙂

Kommentera

