Kul och skönt men samtidigt obehagligt och läskigt

januari 10, 2007

Ja, förvirrat hade kanske varit en bättre överskrift men det hade inte varit rätt det heller eftersom jag är rätt så medveten om vad jag gör.

Kul och skönt, ja det ska det bli att sluta pendla till Norge varje gång man ska jobba. Det ska naturligtvis även bli kul att börja jobba. Det är liksom härligt att veta att jag inte så många gånger till ska packa för att vara borta i månader och arbeta. Det kan säkert vara kul om det var ett spännande ställe man ska till där man aldrig varit förut men att åka till en plats där man varit under flera år är inte bara kul. Skönt, ja att för omväxlings skull kunna planera vad jag vill göra i sommar eller nästa helg. Detta kan verka som en självklarhet men är man på resande fot på projektanställning så jobbar man mycket när det finns mycket arbete och är ledig när det inte finns arbete.

Obehagligt och läskigt eftersom jag aldrig riktigt haft ett fast arbete och det jag är anställd för har jag verkligen aldrig gjort så vitt jag vet. Att det skulle vara något problem tror/vet jag ju nästan att det inte kommer att bli men hur ska jag kunna berätta det för känslan? Och att sluta resa och arbeta i Norge är naturligtvis lite läskigt eftersom det är detta jag är väldigt duktig på vet precis hur man gör. Det kan naturligtvis låta konstigt att det skulle vara obehagligare att jobba i huset bredvid än på en gård en vecka bort från vänner och familj men det är ju där jag har jobbat hela mitt yrkesverksamma liv och även om det nästan alltid varit med nya människor så var det kanske just det som var en trygghet, att det alltid var nytt folk.

Eftersom det finns så många orosmoment i detta så får jag väl börja kasta upp fler bollar eller lägga in fler pinnar i elden eller hur man nu säger det😉 Man ska ju alltid ha några extra ben att stå på, ett är rätt så vingligt.

Eller så kanske jag ska kasta ingenjörexamen i papperskorgen och satsa på skrivandet😀 Nej då skulle jag nog bli fattigare än en stockholmstudent😉

4 svar to “Kul och skönt men samtidigt obehagligt och läskigt”

  1. Assbiatches said

    Vi tror inte att du skulle bli så fattig, du skriver ju både djupt och roligt🙂

    Bäst är ”Att det skulle vara något problem tror/vet jag ju nästan att det inte kommer att bli men hur ska jag kunna berätta det för känslan?”
    Huvudet på spiken!

    Vet du förresten hur stor yta Texas har? Och isf kan man täcka jordens energibehov genom att täcka Texas yta med solceller?
    Göran är förresten en knasboll. På frågan ”Vad är den totala energiåtgången (J/km) för mopedåkning?” tycker han, förutom att mopeden gör av med ett antal joule, att man ska trampa den också… Hallå! Hur ofta har man trampmoppe nuförtiden?? (Tentan var från 2005…)

    P&K från H&K

  2. Han är lite finurlig ibland, och väldigt gammeldags (trampmoped!)😉 Inte ens jag hade sådan🙂

    Plugga lugnt!

  3. katja said

    vet du vad? volvo valde två maskinare (lite oklart, men troligen) före oss… galna värld! gissa vad vårt ”fel” var! vi hade alldeles för ”gedigna teoretiska kunskaper” haha. det var ju det som skulle vara så bra (och som vi trodde att vi sög på)… nåväl. vi slipper kanske götet iaf.

    p&k

  4. Ja, det är klart de vet med 100% att ni aldrig skulle börja jobba där när ni är klara! Helt enkelt för triviala uppgifter för er. Och detta kommer att gälla även när ni söker jobb, man får inte ha för ”gedigna teoretiska kunskaper” när man söker jobb heller😉 ag tror det löser sig snart!

Kommentera

