Helg, regn och rusk

januari 12, 2007

Nu är det helg och jag är inte helt säker på vad jag ska göra, jag borde ju försöka göra saker som jag inte kommer att kunna göra när jag nu snart ser detta ställe för sista gången. Nu tror ju jag att jag kommer att passera förbi här fler gånger, inte för att jag kanske kommer att jobba mer här men passera kommer jag säkert att göra.

Men det finns inte så mycket som jag ivrigt skulle vilja göra eller för den delen något jag hört att ska vara något att se som jag inte har sett. Jo, det finns en sak som jag inte sett/varit vid och det är Kjerag. Och dit är inte så lämpligt att åka just nu, nu som att det är vinter, glatt, mörkt och kalt. Det är ett högt berg med väldigt fin utsikt och väldigt långt att falla om man glider på berget, 1000 m.ö.h. Dit ska man gå under sommaren när det är varmt och ljust lite längre än till klockan tre 😉

Litet möte idag och nu börjar alla känslorna bubbla upp! Och plötsligt blir alla så måna om hur det går med ex-jobbet och så vidare.

Jag hade en kort diskussion med min chef angående att jag mest troligt inte skulle stanna kvar och jobba här. Jag hade ju före jul gjort det ganska klart samt att jag ju inte sökt någon tjänst i den senaste jobbutlysningen där de sökte folk till allt att jag inte skulle stanna. Han ville bara kolla att det fortfarande var så att jag ville tillbaka och inte hade ändrat mig.

Under dagens fika började dock flera prata med mig och beklaga att jag inte hade för avsikt att stanna. Rykten sprider sig i alla fall ganska snabbt här. Nu ska jag dock säga att jag på intet sätt ångrar mig eftersom ju mer jag är här ju mer inser jag att det är en ganska dålig stämning på kontoret. Det stora problemet är att alla jobbar individuellt och ingen pratar eller bryr sig om vad de andra gör. Har även blivit tillfrågad va några omkring mig om inte jag tycker samma sak. Och jag kan även se att nyanställda har problem med att få kontakt eftersom alla jobbar för sig själva hela tiden. Trist eftersom de skulle kunna ha en väldigt bra arbetsmiljö här, det finns liksom resurser så det räcker. Det kommer dock inte att vara mitt problem inom några veckor 😉

Slutligen så har jag varit en riktigt dålig ex-jobbare idag eftersom jag först tog sovmorgon och sedan har jag faktiskt inte gjort ett dugg åt mitt ex-jobb. Dagen har liksom bara flutit förbi utan att jag ens reagerat på att jag bara gjort saker för mig själv så som rensa datorn, surfa, läsa tidningar, skriva blogg, leta stoff till årsbloggen och dricka kaffe, najs 😉

2 svar to “Helg, regn och rusk”

  1. Helena said

    Jag är iaf nöjd med att du inte tänker stanna.

    Och det gläder mig (och Katja också, trots att jag inte frågat henne) oerhört att även vår livscoach kan ta sovmorgon och ägna en dag åt att göra mindre livsviktiga saker 😉

    Tentan gick iaf bra, kanske tom jättebra. Både Katja och jag tänkte att GG kanske inte är så farlig iaf… Vi börjar nog bli sentimentala.

    Nu: Let’s dance!

    Kram!

  2. Ja, att inte göra någon nytta alls ibland är viktigt för att rensa huvudet lite. Men det ska ju helst vara planerat 😉 eller nej, det ska vara spontant när man känner för det 🙂 Då fungerar det som bäst. Kul att det verkar ha gått bra på tentan!

Kommentera

