Tröttnar snart!

januari 15, 2007

Ja, det börjar bli väldigt surt att vara här nu när jag är mer eller mindre färdig. Min rapport är ju typ klar, har skickat den till min examinator och hans kommentar var att den ser bra ut och att det mest troligt inte kommer att vara några större saker att justera. Han sa även att eftersom jag gör utomlands och presenterar mitt arbete där så behöver jag inte presentera det i Sverige, snacka najs! Då är jag mer eller mindre färdig när jag kommer hem! Fy f…..n vad najs!

Jag börjar även undra hur länge jag ska orka gå till kontoret, det är liksom inget som händer där. Jag skulle hellre åka hem men det är inte långt kvar nu endast 11 dagar varav två är lördag och söndag. Det tråkiga är att motivationen att gå till jobbet är ganska liten eftersom min handledare inte syns så mycket eftersom han också håller på att packa ihop eftersom han också snart slutar. Så vad gör jag då hela dagarna? Ja, jag bloggar inte nämnvärt från jobbet längre och slösurfar gör jag lite, mest nyheter i Sverige eller Norge för att se när något händer. Lunchen gör att i alla fall en timme försvinner och hittills i år har även uppdateringsarbete av min rapport tagit lite av min tid men nu? Ja, jag skickade rapporten till ytterligare en person som jag bad att läsa den för att om möjligt få lite fler kommentarer, inte för att det i nuläget kommer att göra någon som helst skillnad men det kan vara intressant att höra vad han tycker. Ja, lite blasé blir man ju fler det är som har läst den, särskilt efter att den senaste läste den och uppenbarligen faktiskt hade läst den och kommenterat så tror jag i alla fall att riktighetsnivån är nådd.

Detta betyder på långt när inte att den på något sätt är läsvärd😉 Teknisk rapport hur kul kan det bli liksom😀 annat är det med blogg där kan man skriva en massa skit och blaj bara för att få lite motion i fingrarna. Och det är bra för de finmotoriska musklerna i ögat att läsa många och trånga rader text som det här nu börjar bli. Men om jag har tråkigt så kan jag ju inte annat än att i alla fall försöka överföra det med text till mina vänner som troget försöker läsa all strunt jag skriver. Nej får jag väl sluta skriva eftersom det inte kommer något mer vettigt att säga hur jag än försöker. Ska försöka läsa ut min present från tomten ikväll men det går lite långsamt, jag tror att det beror på lite för livlig fantasi som gör att jag tror att den har ett tragiskt slut och dit vill jag ju inte komma, det känns liksom inte att det på något sätt kan sluta lyckligt. Men jag har ju kommit över hälften så det ska ju inte vara så svårt om det inte just vore för att jag tror att det blir tragiskt slut som inte på något sätt höjer stämningen. Jaja, jag måste ju läsa ut den så det är väl bara att bita i det sura äpplet. Nej den är bra men som sagt det känns som att det ska en bra bit nedöver innan det kanske blir ett lyckligt slut och det gäller bara att jag hinner dit utan att den blir för hemsk.

Imorgon så ska jag försöka ladda mitt passerkort med nya matpengar med mitt eget kreditkort och se om det går eller om jag på nytt måste smöra för någon av mina arbetskamrater för att få de att ladda mitt kort. Det är lite av ett korkat system på vissa sätt om jag nu inte kan ladda det. Sedan måste jag ju försöka hålla koll på hur många dagar till jag ska äta eftersom jag inte på något sätt kan få tillbaka de pengar jag en gång satt in på kortet. Jag får väl sista dagen köpa en massa smörgåspålägg och ta med på flyget hem till Sverige. Då blir de säkert överlyckliga i säkerhetskontrollen över att jag har hela väskan full av minituber av Kalles och mjukost. Inte alls suspekt skulle jag tro😉 Men det vore lite kul att se deras min när de ber om att få öppna väskan och bara hittar en massa smörgåsmat. Nej det ska jag inte göra det skulle bara vara dumt nu när jag är på väg hem.

Snart måste jag väl börja göra en todo-lista för vad jag ska göra på mitt nya jobb. Det senaste jag hörde var ju att det bara är jag som ska börja direkt på Stockholmskontoret vilket rimligen borde betyda att jag ska vara med och sätta upp premisserna för hur den nya avdelningen ska fungera, lite i alla fall. Och vad ska man tänka på då? Det är ju inte riktigt något jag gjort tidigare och det är säkert ganska bra om det finns en strukturerad plan innan det börjar ramla in folk från Norge som ska börja producera arbete omedelbart. Vem har erfarenhet av denna typ av jobb då? Ja, jag är ju i alla fall inte ensam min nya chef ska väl vara där och berätta vad han förväntar sig av mig får man hoppas🙂

Klockan är bara 18:51 så det är inget bra på tv heller, det är förvisso väldigt lite jag tittar på tv, jag tittar lite på svt-digital eftersom det är lite najs att se på det alla pratar om hemma i Sverige som jag ju annars totalt missar när jag bara har norska tv-kanaler och knappt det ens en gång. Nå J vad säger du nu då, är jag mer blajig än vad du var förra året? Jag försöker i alla fall var så utdragen som jag bara kan och nu börjar jag få ont i händerna så det är väl ett tecken på att jag antingen använder fel bokstäver på tangentbordet vilket gör att jag får sträcka fingrarna för mycket eller att jag helt enkelt har skrivit ett för långt inlägg. Men nu ska jag snart inte skriva så mycket mer eftersom jag tror att det finns en gräns för hur långt varje inlägg får vara😉 Men det borde förvisso inte vara som SMS som bara har ett futtigt antal tecken man får skriva, dumt! Liten paus där för mig så nu kan jag prata på en liten stund till, värken i fingrarna hann lägga sig lite liksom😉

Så nu ska här berättas vad som kommer att hända när jag kommer hem den 26 januari, jag beställde en ny biljett idag så nu handlar det bara om att knyta ihop säcken på Statoil och sedan säga farväl. Jag ska nog kunna undvika att fälla några tårar denna gången tror jag, jag känner ju liksom att det är skönt att få ett avslut på min tid här i Stavanger på riktigt. Jag har under den tiden jag jobbade här på kortare kontrakt ibland trott att jag sett Norge för sista gången ett par gånger då de inte hört av sig som de sagt att de skulle. Men nu vet jag innan jag åker hem att det är slutet på denna epok av norgeresor. Det är skönt för då kan man liksom mentalt säga hej då också, liksom i tanken också inte bara just det här men folket här. I helgen kommer jag säkert att bli lite sentimental givet att jag inte har fullt upp av arbete så kommer jag säkert av egen kraft frambringa lite av den sentimentala känslan.

Så vad skulle hända när jag kommer hem då? Jo jag måste bygga färdigt min lägenhet. Ja, jag har bott där länge och den är inte helt färdigbyggd än nej! Det saknas lite golvlister, lite skavanker här och där samt att tapeterna som var kul för ett par år sedan är inte så roliga längre. Så detta betyder att jag nog ska fixa nya lister och snygga till mitt tak på ett ställe där det tidigare satt en vägg. Det kanske är det största och svåraste jobbet att fixa till mitt tak. Taket är nämligen typ sprutat puts vilket gör det högst ojämnt och väldigt svårt att återskapa för hand med ej prutverktyg, men det är inte som att jag har mycket till val. Det enda som skulle funka är om jag sätter in ett nytt tak, vilket jag absolut inte skulle göra. Alternativ två är att sätta tillbaka väggen vilket jag ju inte heller är så förtjust i men skulle det krisa så är det i alla fall den enklaste vägen för att dölja märket. Slutligen så måste jag nog bättra på lite av den målning jag gjorde när jag gjorde om köket för x år sedan. Den har så att säga blivit lite sliten på sina ställen. Men jag tror att jag har kvar av färgen och givet att den inte torkat ihop så ska den nog fungera bra för att bara bättra. Sedan ska jag väl ta kontakt med någon mäklare och höra vad han tycker att jag ska göra mer för att få ett så bra pris som möjligt.

Eller så struntar jag i lägenheten och åker och hälsar på min kamrat i New York istället. Det känns som en mycket roligare idé än att låsa in sig i en lägenhet med damm och färg under tre – fyra veckor. Nja, så det blir nog NY istället😉 Ja, jag vet att det mest troligt bara blir en vecka men då kommer jag inte att hinna fixa lägenheten också, det finns inte tillräckligt med tid! Så får det bli kanske🙂

Nu börjar jag bli hungrig igen det är påfrestande att bara skriva och skriva. Jag vet inte hur länge jag har skrivit nu men det är säkert en halvtimme kontinuerligt skrivande tror jag, klockan är nu i alla fall 19:46 och det är fortfarande en timme och fjorton minuter kvar tills det blir nyheter. Jag vet inte vad jag ska göra fram till dess, jag kan inte skriva så mycket mer nu jag har inga fler ord att använda liksom😉 Nej nu får det vara nog, jag har i alla fall slagit J i längsta inlägget nu! Och det var huvuduppgiften för dagens bloggande och inte att förglömma kommentaren om att jag börjat skriva långa inlägg idag😉

Ha en trevlig tisdag så hörs vi eller så ses vi kanske!

HellNo!

PS. Jag lovar att jag ska lägga in några blanka rader imorgon så att det blir lite lättare att läsa😀 Men det bygger ju på att man orkar vänta tills imorgon!

2 svar to “Tröttnar snart!”

  1. Johan said

    Två saker till att börja med:

    1. Jag slog rekord av misstag dagen innan TET-tentan (dvs inte en kväll när jag inte satt och jobbade på exjobbet), och det var dessutom 2006. Som ungdomen av idag skulle uttrycka det: ägd.
    2. I denna gren vet jag inte om det är så glamouröst att ha rekordet, men det är upp till var och en att avgöra själv. Det är dock lite lustigt att aktivt söka en duell, vissa lär sig kanske aldrig.😉

    Sen är det roligt att höra att du har något att göra i Norge också, skämt åsido, det låter ju soft att sticka till Amerikat (Vilhelm Moberg har influerat många) i stället för att måla om lägenheten, skulle jag nog också göra. Att du har blivit too cool for school i och med att exjobbet är klart är ju beklagansvärt, men det är något vi andra får ta helt enkelt. Rätt åt dig!

  2. Nu ska inte du gå och bli bitter, det var inget ont menat med att skriva så många rader😉

    Sak två: 0-3 StarWars-Nicke Nyfiken

    ”too cool for school”? Inte helt med på vad du menar men…..

    Skit på dig!

Kommentera

