På västfronten intet nytt

januari 17, 2007

Nej, jag har inget att skriva om idag. Jag tog sovmorgon idag igen eftersom jag visste att alla runt omkring där jag sitter inte skulle komma in för ens efter lunch, veckomöte. Och jag har ju inte oändligt mycket att göra innan jag fått kommentarer från min examinator i alla fall. Min presentation som igår var en katastrof blev idag 2/3 klar, alltså jag strukturerade upp punkter för hela och kladdade ner vad jag ska säga ungefär för 2/3. Att jag skulle bli klar var dömt att misslyckas eftersom jag försöker dryga ut arbetet så att det ska räcka i alla fall nästan fram till nästa onsdag.

Ja, folk verkar ju i alla fall tycka att det ska bli kul att höra min presentation, jag tycker inte det men….. Och att jag ska ta den på engelska verkar förvåna många, jag tycker dock att det är ganska naturligt eftersom rapporten är på engelska och min norska är sådär🙂 Men de ska få fråga på norska och kanske svarar jag svorska😉

Kulig torsdag på er!

PS. Uppdaterad IE7 med flikar är inte helt fel! Har säkert gigantiska hål i fasaden men den är rätt snygg i alla fall🙂

8 svar to “På västfronten intet nytt”

  1. Helena said

    Jobbigt om du redan gjort 2/3 av presentationen och arbetet ska räcka tills på onsdag. Men sovmorgon är ju inte att förakta. Du har ju bara en månad kvar av sovmorgon, sedan är det tidiga morgnar i 40 år. (Faktiskt ganska gräsligt om man ser det så…)

    Hade lite otur med förkortningen IE7 men som tur har jag ju K1 som kan förklara för mig. Idag ska vi förresten gå och prata med Olle om vårt kvantprojekt… Bara två år efter utsatt tid, inte så pjåkigt.😉

  2. Helena said

    Förresten…

    Tidsfördrivartips: Det finns en massa sanningssägande test på DN:s hemsida. T. ex. ”Hur mycket stockholmare är du?” eller ”Vilken stockholmsstadsdel är du?”

    En väg till att hitta sig själv? Jag blev urstockholmare… Och Kungsholmen. Nej kanske inte.

  3. Det där med 40 år känns ju kanske inte så lockande. Det låter lite som att ” nu är det slut på det roliga” och förhoppningsvis är det inte så illa, vissa dagar känns det lite så att man ska sitta och göra samma sak dag ut och dag in.

    Men man får väl se till att ha en kul och givande fritid, ska ju inte säga att jobbet inte blir givande eftersom det vet jag ju ingenting om än😉

  4. Johan said

    Lycka till med presentationen!🙂

    Och du, det är inte alltid man gör samma sak på jobbet. Man står inte vid löpande band längre… Inte så många svenska i alla fall.🙂 Vissa saker kommer förvisso igen år efter år dessvärre, som årsredovisningar…

    /Bror

  5. Johan said

    Oj, där blev jag lite skraj innan jag hade läst hela meddelandet. En usurpator mitt ibland oss…fast det var det ju inte som tur var.🙂

  6. Tackar!

    Nej då så hemskt kommer det säkert inte att bli🙂

    Du är inte ensam, det finns fler😉

  7. Helena said

    Jag funderade också en stund över varför J hade skrivit under med bror. Tänkte att jag missat det interna skämtet. Men som sagt, det finns ju fler 🙂

    Det kommer gå grymt bra på presentationen, så det så!

  8. Ja, visst tror man att han är den ende med så bara pang så finns det en till😉

    Det tror jag också men det är lite nervöst oavsett, till på köpet så tror jag att man ska vara lite nervös annars är risken att man inte gör sitt bästa utan bara flummar. Och det är ju inte heller bra. Det skulle ju naturligtvis även kunna vara så att det man känner inte bara är nervositet utan djup koncentration eller uppladdning bara att man inte vet hur man ska känna skillnad. Alla dessa frågor men inga nya svar😉

Kommentera

