Uteslutande spännande

januari 22, 2007

Min presentation kommer att bli ett spännande projekt, jag har ingen aning om vilka som kommer att dyka upp eller vad de vill med sitt närvarande. Risken finns att de vill berätta hur duktiga de sjäär på något. Jag har planerat inte att göra något oväntat eller något som ska få samlingen att kasta rött kort😉

Lite farlig väg till jobbet idag eftersom vägarna var isbelagda, inte så farligt på själva vägbanan men gångvägen till bussen, inte helt säker. Det består delvis av en brant backe som slutar med att man plötsligt står mitt i en väg, eller nästan. Det var skridskobana ända fram till husknuten som sedan övergår i väg där bussar kör väldigt fort. Jag brukar vara väldigt försiktig här eftersom jag vet att det är extremt liten trottoar och att bilarna inte har någon möjlighet att väja. Men idag var man tvungen att hålla i sig i fönsterlister och andra utstickande delar av husfasaden för att inte halka på ända och glida ner för backen. Det slutade lyckligt men jag tror jag ska överväga alternativ, säkrare, väg imorgon.

Snöar gör det ikväll igen, förhoppningsvis blir det trafikkaos imorgon eftersom då har jag en god ursäkt till varför jag tar sovmorgon ännu en gång🙂

Ha en kul tisdag😀

6 svar to “Uteslutande spännande”

  1. Helena said

    Skönt när det kommer nysnö på isbanan…

    Här i filialen sitter det en kille och jublar för sig själv när han får ut sina tal. Det känns bra för oss andra för då vet vi ju när det går bra för honom.🙂
    En kommentar helt utan sammanhang, jag vet. Men detta är väl stället för sådant?

    Nu ska Katja och jag vara seriösa och förbereda oss ordentligt för imorgon. Läskigt!

    Ha en fortsatt otrolig onsdag!

  2. Är det intervju imorgon? Eller är det onsdag och man måste vara väl förberedd för en ny dag?🙂

    Onsdag förresten? Det är väl tisdag idag?😉

  3. Helena said

    Note to self: Det är tisdag i dag! 😉

    Japp imorgon (när det är onsdag på riktigt) är det intervjudags.

    Ha en tokig tisdag istället!

  4. Nu är det ju inte alltid att det är helt klart vilken dag det är men det hade kanske varit lite trist för er om det hade varit onsdag eftermiddag redan nu och ni ”skulle” ha varit på intervju före lunch idag😉

    Tokigt var det!

  5. Johan said

    Haha, ja inte är det lätt alla gånger, men jag håller med om att den här veckan går lite segt, undrar vad det är som är anledningen? Jag kom på mig själv två gånger under dagen med att tänka på att det var torsdag i morgon, knasigt.
    Utöver detta inlägg vill jag bara framföra att jag skulle ta det lugnt om jag var du, Niklas, det är nog ingen risk för rött kort, möjligtvis är det du som kan plocka någon av banan, kom ihåg det. Det är ju du som håller i presentationen som bestämmer!

    Nej, nu är det dags för middag, jag är tokhungrig. Tokig tisdag var det…

  6. Helena said

    Katja vill berätta att vi ätit jättegod mat idag. Renskav och blomkålspuré. Mmm mmm mmm!

    Det är något med denna tisdag som gör att den förefaller vara en onsdag. Jag var verkligen helt säker på att det var onsdag.. Men nu blir ju veckan längre😉

Kommentera

