Helt slut

januari 23, 2007

Det är så jag känner mig efter att än en gång gått på den thailändska maten. Jag kommer inte ihåg vilka det var som var med när vi åt den varma soppan nere på Birger Jarlsgatan, men det var varmt! Nu tänkte jag att jag skulle ta en som inte var såååååååå stark men det gick ju inte! Och damen bakom disken hade mage att ge mig en burk med extra strong spicy hot hot pain krydda. Vad ska jag med den till? Självmord? Nej, jag får sluta prova nya saker som bränner sönder mun, hals och mage! Angående kryddan så sa hon faktiskt att jag skulle vara försiktig, det var jag! Den står faktiskt fortfarande orörd på mitt matbord, och därifrån kommer den att gå raka vägen, utan att passera gå, till papperskorgen! Det ser ju så gott ut!

Nyskapat matteprogram för barn skapat i Stavangertrakten, jag har lyckats knäcka koden till Internetsidan. Det är inte helt färdigutvecklat men lite nytt i alla fall:

Hemsidan

Brukernavn: demo
Passord: test

Inte helt lätt att veta exakt hur de olika spelen ska gå till men….

Trevlig onsdag, eller är det torsdag🙂

11 svar to “Helt slut”

  1. Helena said

    Vad lustigt att du åt superstark thaimat igår. Vi pratade nämligen om det när vi åt middag, hur hemskt det är när maten är så stark att det gör ont att ta nästa tugga.

    Idag är jag iaf säker på att det är onsdag. Ovarm onsdag skulle jag säga. Minus 10 idag. Men vinterhögtrycket har sin charm – det blåser inte och himlen är blå. Mycket vacker dag. Att jag sedan inte har några bra skor för att skydda mina stackars fötter mot kylan är ju en annan femma.

    Hur kan jag förresten redan vara hungrig igen? Tror att jag måste dricka lite kaffe som kompensation😉

    Kramar

  2. K1 said

    ja, jag minns den där superstarka maten!
    själv åt jag ju inte lika stark mat så jag har enbart positiva minnen… it was tasty, oh so tasty!

    nu ska vi förbereda oss för intervjun och resan dit.

    kramar!

  3. Min tanke var ju att äta något som inte var så starkt som den gången men…….

    Kaffe är bra mot hunger har jag hört😉

    Lycka till med intervjun och inte minst den kalla resan dit🙂 Det kommer att gå superbra!

    Kramar! Och lycklig onsdag, som till slut kom🙂

  4. Johan L said

    Käre bror (har för att inte förvirra andra läsare varit tydligare med mitt namn denna gång),

    Vill du undvika het mat ska du hålla dig till den inhemska födan och inte läskiga utländska maträtter med gräs(citron-), curry(både röd & grön) och annat konstigt i. De norska födoämnena i form av brunost, römme och fårdelar av olika slag erbjuder inte alls den hetta i munnen som du tycks ogilla. Dessutom är kanske detta sista chansen för dig att avnjuta olika norska delikatesser så passa på!😉

    Hoppas resan hem går bra!

    /Bror

  5. Nu uppfattas det som att jag inte gillar stark mat vilket kanske inte är helt sant. Men när man blir tårögd av att ta en tugga till så är det lite i hetaste laget. Men du har helt rätt, det norska köket bjuder definitivt inte på några överraskningar när det kommer till smak😉 Allt är kokt till oigenkännlighet och den lokala delikatessen ”komla” är precis så smaklös som det låter, att jämföra med kroppkakor bara större och lite gråare i färgen🙂 Så jag får väl följa ditt råd och äta smörrebröd resten av veckan😉

    Ha de!

  6. Johan said

    Ursäkta frågan, men inte det en dansk specialitet? Själv tycker jag faktiskt om när det är så starkt att man får svettpärlor i pannan (men bara ibland, som omväxling). Om någon undrar så var faktiskt inte den mat vi åt på den där restaurangen i höstas så stark, men den var bra nära.

  7. Nu åt ju inte vi samma sak den gången, inte för att jag på något sätt vill påstå att min mat skulle ha varit såååå mycket starkare än någon annans men……

    Om du pratar om ”komla” så vet jag inte men de kanske äter det i Danmark också men det är inte någon landsrätt för Norge utan något de äter väldigt mycket just på Vestlandet. Eller nej nu missförstod jag dig! Du pratar om smörrebrödet! Och där har du nog rätt men de äter det även här i Norge och då mycket smaklösare än i Danmark!

    Tillbaka till den starka maten. Vi får väl ta en repris när jag kommer tillbaka, då ska jag i alla fall be om en svagare variant än den jag tog sist😉

  8. K1 said

    snabb rapport: det gick fett bra. vi är med exjobb.
    det är typ klart, iallafall🙂

    tack för pepp, kramar!

  9. Najs att ni är med ex-jobb! Och så nära också. Jag vill inte verka efterklok men…. 😉

    Rätt åt er!

  10. H&K said

    Tack!

    Nära och nära… Man får ju åka pendel en bra stund. Men vi säger bara en sak: Södertäl-yeah! (Dagens reklamaffisch)😉

  11. Jag tror det är ett perfekt ex-jobb! Er slogan tror jag kommer hålla länge, Södertäl-yeah!
    🙂

Kommentera

