Trondheim en trevlig stad

mars 5, 2007

Första dagen i en ny norsk stad! Vad gör jag här? Det här var ju precis vad jag inte ville göra. Jag ville ju bara jobba i Stockholm, var det lite för mycket begärt? Nu är det inget fel på Trondheim tror jag men det var ju inte hit jag ville.

Idag har jag i alla fall hälsat på väldigt många personer och antingen har de jobbat på kontoret mindre än två år eller fler än tio år. Allt mellan har slutat, jag vet inte varför och ingen verkar vilja tala om det? Angående mitt ”lilla” problem så springer chefen helst iväg på andra saker än att diskutera detta, det är nog lite jobbigt att förklara. Han skyller i alla fall på den svenske chefen som skyller på den norske chefen som ……..  Det är härligt när folk vågar stå för vad de har sagt!

För att inte fastna i denna härliga situation så har jag idag kontaktat en ny arbetsgivare och kollat om de behöver folk, och ja det behöver de🙂 Det betyder dock inte att jag kommer att bränna broarna till detta företag riktigt än utan jag får försöka spela med ett tag till, en första kontakt är inte ett nytt jobb! Och även om jag fixar ett nytt jobb så brukar det ju vara några veckor innan man kan börja så jag måste ju hänga ut här ett tag till😦

Ha en trevlig tisdag!

Kommentera

