Tråkigt och sedan hoppfullt

mars 6, 2007

I dag tisdag ringer personen jag i fredags tjatade på att verifiera att jag faktiskt hade ett rum på något hotell och frågar ”vart sov du i natt?”. Då hade personen först i dag tittat i sin mail och hittat en respons som sa att det inte fanns några rum att hyra. Jag viste ju redan i går att det inte var någon bokning gjord eftersom jag själv var tvungen att boka ett rum när jag kom in på hotellet, men de hade i alla fall rum. Jag hade varit en väldigt lycklig människa om jag rest hela vägen hit och sedan inte fått någonstans att sova eller varit tvungen att flänga runt hela stan för att hitta ett ledigt rum. De samlar liksom på sig så många pluspoäng de bara kan på så kort tid som möjligt.

Man kan fundera lite på det här med blogg, när bloggar jag mycket? Jo, precis när jag verkligen trivs på ett ställe och har väldigt lite fritid….anti. Så betyder det här att bloggen är i full fart igen? Ja! Det tror jag med största sannolikhet att det betyder för vad ska jag annars göra på min väl tilltagna fritid?

Men jag kommer att sitta kvar här och göra mitt bästa och försöka verka intresserad under den tid jag måste vara här. Det blir ju inte bättre av att vara sur och trumpen.

Hittills i dag har jag inte gjort något kreativt utan mest flippat runt bland interna dokument och presentationer om projekt företaget har gjort. Inte så givande men det jag har att se fram emot är en introduktionskurs nästa torsdag och sedan att jag åker hem halv fyra på fredag och att det betyder att jag åker från kontoret redan vid tvåtiden för att hinna till flygplatsen🙂 Najs!

Kommentera

