Kanske lite bättre

mars 7, 2007

Idag har jag igen inte gjort så mycket utan lite väntat på att chefen ska prata med mig för att vi ska bli eniga. Eniga tror jag betyder att jag ”går med på” att sitta här uppe lite längre än tre veckor. Han hade ju även planer på att jag skulle fixa lägenhet och vara kvar vissa helger här men det finns inte på min karta och skulle även strida mot mitt avtal där det tydligt står att jag är anställd i Stockholm och att jag har rätt att åka hem varje vecka. Detta betyder inte att jag måste bo på hotell men jag tänker inte skriva något kontrakt om lägenhet eftersom jag inte riktigt litar på företaget angående hur länge jag ska vara här eller på annan plats. Jag tror dock att just detta med att jag inte har för avsikt att själv skaffa lägenhet gör att de inte kommer att bli lägenhet för mig. Om det inte blir lägenhet så är jag inte oändligt ledsen för det.

Efter mötet: 

Jag ska inte arbeta med beräkningar utan delta i alla projekt, vara support till projektledarna samt även hjälpa ingenjörerna med erfarenhet från verkligheten. Kommer att utföra lite beräkningar nu i början på några olika projekt för att lära mig vilka metoder de använder samt vilka program de har. Jag kommer att sitta de tre kommande veckorna i Trondheim och sedan en vecka hemma därefter två eller tre i Trondheim sedan hemma veckan med 17maj tillbaka i Trondheim nästan hela juni och juli. Semester i juli och augusti och sedan fr.o.m. september ska jag sitta mestadelen i Stockholm och bara resa upp till Trondheim var tredje till var femte vecka och då måndag till torsdag. Även några av de tidigare veckorna kommer att bli måndag till torsdag för att jag ska kunna gå till banken eller göra andra saker som bara går att göra på vardagar.

Detta betyder nu inte att jag är överlycklig över situationen men inte heller att jag är lika bitter som tidigare i veckan. Jag känner i alla fall att det nu är rimliga villkår, inte perfekta men ok. Livet i Stockholm har blivit uppskjutet ett par månader men jag ska nog med hjälp av min semester kunna få några sommarveckor i Stockholm för första gången på ………….. 11 år? Ja, jag tror att det var så länge sedan jag hade ”sommarveckor” ledigt i Stockholm.

I alla fall så ska ni ha en härlig torsdag i Stockholm!

Kommentera

