Kan det bli bättre

mars 8, 2007

Sista natten innan jag får åka hem! Och imorgon är det bara arbete fram till klockan 14 sedan är det resa hem🙂

Ja, idag fick jag slutligen en arbetsuppgift. Arbetsuppgiften går ut på att jag ska hjälpa till att uppdatera en tidsplanering för ett stort nytt fält som ska byggas. Det skulle enligt den första planen vara klart 2010 men har nu blivit förskjutet till 2011 och då måste alla planer uppdateras. Mitt företag kommer förmodligen arbeta med detta projekt fram till 2011 eller 2012 så om jag har lite tur (😉 ) så kan jag sitta på detta projekt så länge, eller inte! Jag har nog även insett att jag inte är en beräkningsingenjör, kan låta obehagligt att säga det men jag jobbar hellre med stora delar än att gräva ner mig i småsaker eller för den delen sitta och räkna på samma saker vecka ut och vecka in.

Några bilder från mitt minimala hotellrum:

1a.jpg

2a.jpg

3a.jpg

Ja, det stämmer att man måste klättra över sängen för att komma mellan skrivbordet och toaletten, jag kallar det mysigt😉

3 svar to “Kan det bli bättre”

  1. K said

    Borde du inte få en riktigt lägenhet om du ska vara där till 2011? Du är ju ändå där fem dar i veckan.

  2. NEJ! Jag är bara där fyra dar i veckan! Och om jag får en lägenhet så betyder det ju att jag måste köpa frukost själv och då vet ju alla hur det slutar, inte mycket mat på morgonen🙂

    Och sedan har jag ju inga planer på att stanna här fram till 2011! Och jag har iaf blivit kickad från detta projekt, numera sitter jag på ett som siktar på Sverige och Danmark. Det är en gasledning från Norge in i Sverige och sedan vidare till Danmark. Så med lite tur kanske jag får en lite Sommar-Cruise i Göteborgs skärgård i sommar. Vad de ska göra är att gör noggranna mätningar av hur havsbotten ser ut på de platser där de ska dra in ledningen till land, just nu sitter jag med sjökort och försöker hitta de bästa platserna för ilandföringen. Så nej! Här ska jag inte var till 2011🙂

    Morsning korsning!

Kommentera

